Τα τελευταία χρόνια – οι μετρήσεις το δείχνουν – η παρουσία των μαμάδων στο internet αυξάνεται με ταχύτητες ανέμου. Για του λόγου το αληθές το National Childbirth Trust (NCT), η μη κερδοσκοπική οργάνωση που ασχολείται με τα προβλήματα των εγκύων και των νέων μαμάδων, δημοσιοποίησε τα συμπεράσματα της τελευταίας έρευνας που πραγματοποίησε σε σύνολο περίπου 40.000 γονέων.

Τα αποτελέσματα; Αναμενόμενα αφού το ένα τρίτο των νέων μαμάδων στη Μεγάλη Βρετανία ζουν σήμερα σε απόσταση μεγαλύτερη των 65 χιλιομέτρων από τους γονείς τους και δεν γνωρίζουν καμία άλλη μητέρα στην περιοχή όπου διαμένουν.

Κατά συνέπεια, δεν έχουν πού να στραφούν για να μοιραστούν τις αγωνίες και τα βάρη της μητρότητας από την έλλειψη ύπνου, τα οικονομικά προβλήματα και το ενδεχόμενο της παρατεταμένης ανεργίας, ως την μεταβολή στις ισορροπίες του ζεύγους και την απουσία κοινωνικής ζωής.
Δεν είναι λοιπόν άξιο απορίας ότι τα 2/5 των νέων μαμάδων στη Μεγάλη Βρετανία παραδέχεται ότι καταφεύγει τακτικά στο διαδίκτυο αναζητώντας βοήθεια για τα πάντα!

«Παγιδευμένη» στο διαδίκτυο;

Η αμερικανίδα Coleen Moore, συντονίστρια ανάπτυξης του Illinois Institute για την τοξικομανία, σε συνέντευξή της στο CNN ανέφερε ότι «τα τελευταία χρόνια βλέπω όλο και περισσότερες γυναίκες να έρχονται στο κέντρο μας εθισμένες στο διαδίκτυο.
Είναι συνήθως νέες μητέρες και είναι κυρίως εξαρτημένες από τα blogs και τα message boards». Που οφείλεται όμως το πρόβλημα το οποίο μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε εθισμό; «Στις θεραπείες απεξάρτησης, μιλάμε για το γεγονός ότι υπάρχει ένα κενό».

Για πολλές νέες μητέρες, το κενό είναι η απομόνωση. Και αυτό γιατί ζει μόνη της με ένα απαιτητικό νεογέννητο και την ψυχική απομόνωση της κατάδυσης σε ανεξερεύνητα νερά».
Προφανώς τα παραπάνω εξηγούν γιατί και στη χώρα μας οι νέες μαμάδες αντί να στραφούν σε ειδικούς, συγγενείς και φίλους στρέφονται όλο και περισσότερο σε… online συνδέσεις ώστε να βρουν άλλους γονείς και να δημιουργήσουν έναν κόσμο όπου δεν θα είναι μόνες. Και μόλις αυτός ο κόσμος δημιουργηθεί προσφεύγουν σε αυτόν κάθε φορά που είναι μόνες, λυπημένες, θυμωμένες, στρεσαρισμένες, απελπισμένες…


Ας δούμε και τα καλά…

Οι σύγχρονες μαμάδες εκτιμούν το διαδίκτυο για την ευκολία που τους παρέχει να φέρουν εις πέρας τις πολλές απαιτήσεις της δουλειάς τους, της οικογένειας και της καθημερινότητας συνολικά. Είναι πλέον σαφές ότι αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής και πραγματικό στήριγμά τους είτε πρόκειται για τα ψώνια τους, την οργάνωση των οικονομικών τους ή την εύρεση πληροφοριών.

Μάλιστα έρευνες μεγάλων εταιριών δείχνουν σε ποιο στάδιο της ζωής τους οι μαμάδες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και ποια οφέλη έχουν από αυτό:

  • Μαμάδες με παιδιά προσχολικής ηλικίας: Μπορούν να βρίσκονται σε επαφή με φίλους μέσω των e-mail ή των social networks αφού ο ελεύθερος χρόνος τους είναι ελάχιστος.
  • Μαμάδες με παιδιά σχολικής ηλικίας: Προσφεύγουν στο διαδίκτυο για πρακτικές συμβουλές όπως η καλύτερη οργάνωση των οικονομικών τους (που θα βρουν φθηνότερα είδη για τα παιδιά και το σπίτι) και για τις οικογενειακές εξόδους (θέατρα, σινεμά, πάρκα, παιδικά εργαστήρια).
  • Εργαζόμενες μαμάδες: Περνούν τον περισσότερο χρόνο σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Καθώς ο ελεύθερος χρόνος τους είναι λίγος κρατούν επαφή με φίλους και συγγενείς. Επίσης ψωνίζουν από το internet καθώς μπορούν να έχουν πιο σφαιρική άποψη για τις καλύτερες τιμές σε ρούχα και καλλυντικά.
  • Άνεργες μαμάδες: Η αναζήτηση εργασίας και η αποστολή βιογραφικού σημειώματος για κάποια δουλειά αποτελεί λόγο χρήσης του διαδικτύου όπου σημειώνονται σαφώς πιο υψηλά ποσοστά για τις γυναίκες (και κυρίως τις μαμάδες) σε σύγκριση με τους άνδρες.