Εγκυμοσύνη: Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε

Εγκυμοσύνη: Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε

Η εγκυμοσύνη φέρνει τεράστιες αλλαγές στην ζωή μιας γυναίκας, και μία από αυτές είναι οι διατροφικοί περιορισμοί. Όσο σημαντικό είναι για μια έγκυο να ακολουθεί μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, άλλο τόσο σημαντικό είναι να αποφεύγει τροφές που μπορεί να βλάψουν εκείνη και το έμβρυό της. Ποιες είναι όμως αυτές οι τροφές;

Ωμό κρέας

Τα ωμά θαλασσινά και το κρέας που σερβίρεται μισοψημένο πρέπει να αποφεύγονται, επειδή υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης από βακτήρια, όπως η σαλμονέλα και το τοξόπλασμα.

Αλλαντικά

Τα αλλαντικά μπορεί να είναι μολυσμένα με λιστέρια, που μπορεί με την σειρά της να προκαλέσει αποβολή. Η λιστέρια περνάει από τον πλακούνται και μπορεί να μολύνει το έμβρυο, θέτοντας σε κίνδυνο την ζωή του. Αν χρησιμοποιήσετε κάποιο αλλαντικό στην μαγειρική, φροντίστε να το μαγειρέψετε μέχρι να αχνίζει.

Ψάρια που περιέχουν ψευδάργυρο

Τα ψάρια που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ψευδαργύρου πρέπει να αποφεύγονται, καθώς η κατανάλωση ψευδαργύρου κατά την εγκυμοσύνη έχει συσχετιστεί με αναπτυξιακές δυσκολίες και εγκεφαλική βλάβη. Ορισμένα από τα ψάρια που πρέπει να αποφεύγονται είναι ο καρχαρίας, ο ξιφίας και το σκουμπρί. Ο τόνος σε κονσέρβα είναι ασφαλής σε γενικές γραμμές, αλλά και πάλι πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Επίσης, θα ήταν καλό να αποφεύγετε το σούσι.

Καπνιστά θαλασσινά

Τα καπνιστά θαλασσινά μπορεί να είναι μολυσμένα με λιστέρια. Είναι ασφαλή για κατανάλωση αν βρίσκονται ως συστατικό σε μαγειρεμένο φαγητό.

Ψάρια ελευθέρας

Τα ψάρια ελευθέρας μπορεί να έχουν εκτεθεί σε βιομηχανικά απόβλητα και σε επικίνδυνους μικροοργανισμούς. Επιλέξτε μόνο ψάρια ιχθυοτροφείου.

Ωμά όστρακα

Στρείδια, μύδια και κάθε είδους όστρακο πρέπει να μαγειρεύονται, αλλά εξακολουθούν να μην είναι 100% ασφαλή. Και αυτό ισχύει για όλους. Οι εγκυμονούσες πρέπει να τα αποφεύγουν εντελώς.

Ωμά αυγά

Υπάρχει κίνδυνος σαλμονέλας. Η μαγιονέζα και ορισμένα dressings για σαλάτες φτιάχνονται με ωμά αυγά και πρέπει να αποφεύγονται επίσης. Τα dressings του εμπορίου κατασκευάζονται με παστεριωμένα αυγά, και είναι ασφαλή. Όταν όμως τα χρησιμοποιείτε στην μαγειρική σας, πρέπει να τα μαγειρεύετε πάντα.

Μαλακά τυριά

Το μπρι, το Καμαμπέρ, το ροκφόρ (και όλα τα μπλε τυριά) μπορεί να είναι επικίνδυνα, καθώς υπάρχει πιθανότητα να περιέχουν λιστέρια εκτός κι αν η συσκευασία τους δηλώνει πως έχουν παραχθεί από παστεριωμένο γάλα.

Μη παστεριωμένο γάλα

Πάντα να αγοράζετε γάλα που έχει παστεριωθεί.

Πατέ

Όχι στα πατέ κρέατος, αλλά και στα πατέ λαχανικών, καθώς μπορεί να περιέχουν λιστέρια. Εξαιρούνται τα πατέ σε κονσέρβα, που είναι ασφαλή, αλλά θα ήταν καλό να ρωτήσετε τον γιατρό σας.

Καφεΐνη

Οι περισσότερες μελέτες πάνω στο θέμα έχουν δείξει ότι η καφεΐνη είναι ασφαλής σε μετριοπαθείς ποσότητες, αλλά υπάρχουν και μελέτες που δηλώνουν πως η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να είναι παράγοντας αποβολής. Αποφύγετε τον καφέ και τα προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη στο πρώτο σας τρίμηνο. Μην ξεχνάτε ότι η καφεΐνη είναι διουρητική, άρα θα σας κάνει να χάσετε υγρά και πιθανότητα ασβέστιο συνεπώς πίνετε καθημερινά άφθονο νερό.

Αλκοόλ

Δεν υπάρχει καμία απολύτως έρευνα που να έχει δείξει ότι υπάρχει έστω και στο ελάχιστο επιτρεπτό όριο αλκοόλ που μπορείτε να καταναλώσετε κατά την εγκυμοσύνη. Το αλκοόλ είναι τοξίνη, και είναι υπερβολικά επικίνδυνο για το μωρό σας. Συνεχίστε να το αποφεύγετε και κατά την διάρκεια του θηλασμού.

Scroll To Top