Από 16 Απριλίου στις σκοτεινές αίθουσες

Bande de Filles
Μεταφρασμένος Τίτλος: Τα Κορίτσια

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει τα αγόρια στη γειτονιά, η 16χρονη Μαριέμ αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια. Αλλάζει το όνομά της, τον τρόπο ντυσίματός της, και παρατάει το σχολείο προκειμένου να γίνει αποδεκτή από τη συμμορία, ελπίζοντας ότι αυτός θα είναι ο δρόμος της προς την ελευθερία.

 Μια αφοπλιστική και θαρραλέα ιστορία ενηλικίωσης, «Τα Κορίτσια» είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της 35χρονης Σελίν Σιαμά. Μετά τα «Νούφαρα» και το «Αγοροκόριτσο», η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος συνεχίζει να δίνει σάρκα και οστά σε μια σειρά από άγουρους χαρακτήρες σε αναζήτηση ταυτότητας, τοποθετώντας αυτή τη φορά την ιστορία της στα εργατικά προάστια του Παρισιού, εκεί όπου πριν από είκοσι χρόνια ο Ματιέ Κασοβίτς εξαπέλυε το εμπρηστικό «Μίσος» του. Μόνο που τώρα στο προσκήνιο βρίσκεται μια παρέα κοριτσιών με ανήσυχο πνεύμα, που αντιστέκονται στις κοινωνικές συμβάσεις, αναζητούν τον έρωτα και το νόημα της φιλίας, φλερτάρουν με την παρανομία και χορεύουν υπό τους ήχους της Rihanna. Πάνω απ’ όλα, όμως, διεκδικούν με κάθε τρόπο την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους.

 Πέρα από τη διεισδυτική και αναζωογονητική ματιά της, αυτό το μοντέρνο πορτρέτο εφηβείας που πλάθει η Σιαμά οφείλει πολλά στις τέσσερις πρωτοεμφανιζόμενες πρωταγωνίστριες, οι οποίες παραδίδουν αψεγάδιαστες ερμηνείες και γεμίζουν την οθόνη με την εκρηκτική τους ενέργεια. Χρειάστηκαν ωστόσο τέσσερις ολόκληροι μήνες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία του κάστινγκ, κατά τη διάρκεια της οποίας εκατοντάδες κορίτσια χωρίς προηγούμενη εμπειρία στην υποκριτική πέρασαν από ακροάσεις, προτού η παραγωγή καταλήξει στις χαρισματικές Καριτζά Τουρέ, Ασά Σιλά, Λιντσέι Καραμό και Μαριετού Τουρέ. Ειδικά η Καριτζά Τουρέ, που πρωταγωνιστεί σχεδόν σε κάθε σκηνή της ταινίας, χαιρετίστηκε από τους κριτικούς ως μια από τις ερμηνευτικές αποκαλύψεις της περσινής χρονιάς.

Φεστιβάλ & Βραβεία

• Ταινία Έναρξης στο «Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών» του Φεστιβάλ Καννών 2014 – Υποψηφιότητα για τον Queer Φοίνικα

• Βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ της Στοκχόλμης 2014

• Τέσσερις υποψηφιότητες στα Βραβεία Σεζάρ, στις κατηγορίες Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Μουσικής, Ήχου και Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού για την Καριτζά Τουρέ

• Βραβείο TVE Another Look στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν 2014

• Υποψήφια για το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

• Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Τορόντο 2014

• Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2014

• Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σάντανς 2015

• Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ 2015

Une Nouvelle Amie
Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Καινούργια Φιλενάδα

Μετά το θάνατο της καλύτερής της φίλης, η Κλαιρ πέφτει σε βαθιά κατάθλιψη, ώσπου μια καινούργια φιλενάδα, που κρατά ένα εντελώς ασυνήθιστο μυστικό, μπαίνει στη ζωή της. Η νέα αυτή σχέση την οδηγεί σε πολλές αναπάντεχες ανακαλύψεις που ενώ αρχικά την σοκάρουν, ταυτόχρονα της ανοίγουν νέους ορίζοντες και τελικά την οδηγούν στο να ξαναβρεί το κέφι της για ζωή μέσα από μια νέα μεταμορφωμένη προσωπικότητα.

 Βραβεία – Φεστιβάλ
• Βραβείο San Sebastian Official Selection 2014.
• Toronto 2014, Gala Presentation.
• London 2014, Gala.
• Βραβείο κοινού, St Petersburg 2014.
• Επίσημη προβολή στην τελετή λήξης Γαλλόφωνου Φεστιβάλ 2015 στην Αθήνα.

The DUFF
Μεταφρασμένος Τίτλος: Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.

Γέλιο, έρωτες, απρόβλεπτες παρεξηγήσεις και συναρπαστικά μπερδέματα σε μια θεότρελη κωμωδία που απορρίπτει κάθε ταμπέλα.

 Η Μπιάνκα (Μέι Ουίτμαν) είναι άλλη μια ευτυχισμένη τελειόφοιτη Λυκείου, της οποίας ο κόσμος θα καταρρεύσει όταν ανακαλύψει πως τα αγόρια της τάξης την χρησιμοποιούν αποκλειστικά για να προσεγγίσουν τις δημοφιλείς και κουκλάρες φίλες της (Σκάιλερ Σάμιουελς, Μπιάνκα Σάντος). Όταν μάλιστα μάθει πως η περίεργη ιδιότητα του «ερωτικού διαμεσολαβητή» συνοδεύεται και από ένα αστείο παρατσούκλι, αναμένεται να την ακούσει ολόκληρο το σχολείο της! Η Μπιάνκα είναι η Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α. της παρέας της, δηλαδή η Φίλη Λόγω Όγκου Μάζας Περιφέρειας & Ασχήμιας.

Με την κοσμοαντίληψή της να έχει ανατραπεί ολοκληρωτικά και τσαντισμένη όσο ποτέ ξανά, αψηφά τα λόγια σοφίας του αγαπημένου της καθηγητή (Κεν Τζονγκ) και επιστρατεύει τον φλώρο αλλά γοητευτικό φίλο της Ουέσλι (Ρόμπι Έιμελ), προκειμένου να την «ξεφλομπιάσει»… Δηλαδή να την βοηθήσει να απαλλαγεί μια για πάντα από τη ρετσινιά της Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α. και να αποκοπεί από την καταστροφική της παρέα.

 Πρωταρχικός της σκοπός είναι να καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον του μεγάλου ανεκπλήρωτου αλλά και άπιαστου, φαινομενικά, πάθους της που ακούει στο όνομα Τόμπι (Νικ Έβερσμαν). Κι αν το καταφέρει, θα ήθελε ιδανικά να βρει το κουράγιο να εκδικηθεί, εν συνεχεία, την πικρόχολη βασίλισσα του προσωνυμίου -εκείνη που ευθύνεται για τα παρατσούκλια ολόκληρου σχεδόν του σχολείου- αποδεικνύοντας περίτρανα πως, όπως και να’ χει, είμαστε όλοι Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α. και δεν πρέπει να ντρεπόμαστε γι’ αυτό.

Child 44
43 δολοφονίες μετά, ο εφιάλτης ζει ανάμεσά μας…

Βασισμένο στο προτεινόμενο για Booker Prize, ομώνυμο μπεστ-σέλερ μυθιστόρημα, το «Child 44» μας μεταφέρει στο πολιτικά φορτισμένο περιβάλλον της Σοβιετικής Ρωσίας, πίσω στο 1953, όπως το αναδημιούργησε η κοφτερή πένα του συγγραφέα Τομ Ρομπ Σμιθ. Εκεί, σ’ ένα ιδιότυπο κοινωνικοπολιτικό καθεστώς που πνίγει το ανθρώπινο πνεύμα με τραγικά αποτελέσματα, ο Κόκκινος Αντεροβγάλτης σκορπάει τον τρόμο χωρίς να συναντά ουσιαστικά εμπόδια. Οι Τομ Χάρντι, Νούμι Ραπάς, Γκάρι Όλντμαν και Βενσάν Κασέλ οδηγούν το λαμπερό καστ και ο Ρίντλεϊ Σκοτ υπογράφει την εντυπωσιακή παραγωγή σε ένα πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό θρίλερ που κόβει την ανάσα.

Έχοντας ήδη διαπράξει 43 φόνους, ανενόχλητος, ο Χασάπης του Ροστόφ, ένας από τους πιο σεσημασμένους και επικίνδυνους κακοποιούς στην Ιστορία της Ανθρωπότητας σχεδιάζει με μανία τις επόμενές του κινήσεις. Το κράτος κάνει τα στραβά μάτια και αρνούμενοι όλοι να παραδεχτούν ότι πρόκειται περί στυγνών και βάναυσων εγκλημάτων, βαφτίζουν τις δολοφονίες ατυχήματα.

 Ο Λέο Ντεμίντοφ (Τομ Χάρντι), ένας μυστικός πράκτορας σε κρίση συνείδησης, χάνει την κοινωνική του θέση, την εξουσία και το σπίτι του, αρνούμενος να αποκηρύξει την ίδια του τη γυναίκα, Ραΐσα (Νούμι Ραπάς) για την υποτιθέμενη συμμετοχή της σε συνωμοσία εναντίον της πατρίδας τους. Εξόριστοι από τη Μόσχα σε ένα θλιβερό επαρχιακό φυλάκιο, ο Λέο και η Ραΐσα συνεργάζονται πλέον με τον τοπικό Αρχηγό της Αστυνομίας, Μιχαήλ Νέστεροφ (Γκάρι Όλντμαν) για να εντοπίσουν τον κατά συρροή δολοφόνο που κυνηγά νεαρά αγόρια.

 Αυτή τους η έρευνα για δικαιοσύνη απειλεί μία τεράστια καθεστωτική επιχείρηση συγκάλυψης, ενορχηστρωμένη από τον εμμονικό αντίπαλο του Λέο, Βασίλι (Τζόελ Κίναμαν). Ο Βασίλι πρεσβεύει την επίσημη κυβερνητική θέση ότι «Δεν υπάρχει έγκλημα στον Παράδεισο» και ότι η βία και η διαφθορά –σε ανθρώπους, σε πράξεις, σε ιδεολογίες- είναι μία καπιταλιστική αρρώστια, άγνωστη στη σοβιετική κοινωνία. Οι άβολες κι απρόβλεπτες αλήθειες, όμως, που συναντά ο Λέο λένε το αντίθετο…

I Nostri Ragazzi
Μεταφρασμένος Τίτλος: Τα Δικά μας Παιδιά

Δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους αδέρφια με διαφορετικές επιλογές ζωής, ο Μάσιμο ένας μοντέρνος δικηγόρος και ο Πάολο ένας παιδίατρος,είναι συνεχώς σε σύγκρουση. Παρόλα αυτά, προς σεβασμό στην παράδοση, μια φορά το μήνα συναντιούνται σε ένα πολυτελές εστιατόριο, μαζί με τις γυναίκες τους. Οι συζητήσεις τους είναι πάντα αδιάφορες: το φρουτώδες άρωμα του κρασιού, η πιο πρόσφατη γαλλική ταινία που βγήκε στους κινηματογράφους, οι διεφθαρμένοι πολιτικοί και οτιδήποτε είναι στην επικαιρότητα.

 Η εύθραυστη ισορροπία κλονίζεται όταν υποψιάζονται ότι τα παιδιά τους έχουν εμπλακεί σε ένα θανατηφόρο ατύχημα. Πώς οι δύο άνδρες, οι δύο διαφορετικές οικογένειες θα αντιμετωπίσουν το τραγικό γεγονός που τους εμπλέκει τόσο βαθιά;
Βασισμένο στο μπεστ σελλερ του Herman Koch «Tο Δείπνο», που έχει μεταφραστεί σε 37 γλώσσες και έχει κυκλοφορήσει σε 53 χώρες, η ταινία καταγράφει την αθέατη πλευρά της σύγχρονης αστικής οικογενειακής ζωής και θέτει τα ερωτήματα σε όλους μας: Πόσο καλά ξέρουμε πραγματικά τα παιδιά μας; Πόσο καλά γνωρίζουμε τους εαυτούς μας;

 Η ταινία έκλεψε τις εντυπώσεις στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας (όπου και τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας από τα Europa Cinemas), με το καλογραμμένο της σενάριο, την καθηλωτική της ατμόσφαιρα και την απροσδόκητη της κορύφωση. Η ταινία πραγματεύεται με ένα πέπλο μυστηρίου θέματα όπως η βία, η αποξένωση και η ατομική ευθύνη όπως αντικατοπτρίζονται μέσα από τους έξι δυνατούς χαρακτήρες της ιστορίας. Η σκηνοθεσία του Ivano De Matteo χτίζει δεξιοτεχνικά μια αγωνιώδη ταινία που δεν υποκύπτει σε εύκολες απαντήσεις, αλλά ασκεί μια σύνθετη κριτική στη σύγχρονη κοινωνία.

Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης