Τον γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες μέρες η είδηση ότι, η επίμαχη σκηνή βιασμού του Μάρλο Μπράντο στη Μαρία Σνάιντερ, στο «Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι», γυρίστηκε χωρίς την συναίνεση της πρωταγωνίστριας.

Ο Ιταλός σκηνοθέτης σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε το 2013, η οποία προβλήθηκε πριν λίγες ημέρες σε επανάληψη, ακούγεται να λέει για τη σκηνή του βιασμού με το βούτυρο: «Η σκηνή με το βούτυρο ήταν μια ιδέα που είχα με τον Μάρλον εκείνο το πρωί πριν από το γύρισμα».

«Νομίζω ότι μίσησε εμένα και τον Μπράντο που δεν της το είπαμε. Δεν ήθελα η Μαρία να ερμηνεύσει την ταπείνωση και την οργή της. Ήθελα να την νιώσει…Ήθελα να αντιδράσει σαν κορίτσι και όχι σαν ηθοποιός», πρόσθεσε ο Μπερτολούτσι, για τη Σνάιντερ που το 1972, όπου γυρίστηκε η ταινία, ήταν μόλις 19 ετών.
Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε με την επαναπροβολή της συνέντευξης του, ο Ιταλός σκηνοθέτης ανασκεύασε τις δηλώσεις του, με ανακοίνωσή του. Όπως τόνισε, η Μαρία Σνάιντερ γνώριζε για τη σκηνή του βιασμού αλλά όχι για το βούτυρο!

«Θέλω για τελευταία φορά να ξεκαθαρίσω αυτή τη γελοία παρεξήγηση! Θέλαμε να εξασφαλίσουμε την αυθόρμητη αντίδραση της Μαρίας για τη χρήση του βουτύρου. Η παρεξήγηση πηγάζει από αυτό. Ο κόσμος νομίζει ότι η Μαρία δεν είχε ενημερωθεί για τη βία της σκηνής. Λάθος! Η Μαρία γνώριζε τα πάντα, καθώς είχε διαβάσει το σενάριο, στο οποίο η σκηνή περιγράφονταν με ακρίβεια», είπε ο Μπερτολούτσι.

Ενώ τόνισε: «Το μόνο νέο στοιχείο ήταν το βούτυρο. Όπως έμαθε πολλά χρόνια αργότερα, αυτό ενόχλησε τη Μαρία και όχι η βία της σκηνής, που περιλαμβανόταν στο σενάριο. Είναι εντυπωσιακό και ενοχλητικό συνάμα να βλέπεις τόσο αφελείς ανθρώπους, που πιστεύουν ότι όσα βλέπουν στην οθόνη έχουν πράγματι συμβεί. Όσοι δεν αντιλαμβάνονται ότι το σεξ που βλέπουν στην οθόνη είναι (σχεδόν) πάντα σκηνοθετημένο, είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι κάθε φορά που ο Τζον Γουέιν πυροβολεί κάποιον επί σκηνής, τότε αυτός πεθαίνει».