Oι διασημότητες και οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ έλαβαν προειδοποίηση να προσδιορίσουν με σαφήνεια πότε προωθούν προϊόντα στο Instagram έναντι πληρωμής.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου απέστειλε επιστολές σε περισσότερα από 90 πρόσωπα που ασχολούνται με το μάρκετινγκ στο Instagram. Η επιτροπή τους ζητεί να γνωστοποιούν πότε «ανεβάζουν» φωτογραφίες – πληρωμένες διαφημίσεις.

Αρκετές φωτογραφίες με επωνύμους που φορούν ακριβά ρούχα ή κοσμήματα, αποτελούν ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις, κάτι που όμως οι χρήστες δεν γνωρίζουν.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου δεν αποκάλυψε τους παραλήπτες. Σημείωσε όμως ότι ανέλαβε δράση μετά από καταγγελίες μιας ομάδας υπεράσπισης καταναλωτών.

Πιο συγκεκριμένα, η οργάνωση «Public Citizen» ζήτησε την παρέμβαση της επιτροπής, διότι όπως δήλωσε, «το Instagram έχει γίνει ανεξέλεγκτο πεδίο συγκαλυμμένης διαφήμισης και θα πρέπει να μπουν περιορισμοί».

Η ομάδα αναφέρει πως προσωπικότητες όπως η Rihanna και η Kim Kardashian αλλά και άλλες celebrities δήλωσαν ότι υποστήριζαν ένα προϊόν χωρίς διευκρινήσεις. «Είναι συχνά ασαφές αν ένας χρήστης του Instagram πληρώνεται για να δημοσιεύσει μια φωτογραφία προϊόντος ή εάν το χρησιμοποιεί πραγματικά. Οι εταιρίες χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ επηρεασμού ως κύριο τρόπο για να προσεγγίσουν τους νέους καταναλωτές και αποκομίζουν χρηματικά οφέλη», αναφέρει η έκθεση.

Φράσεις όπως «Sponsored» και «Promotion» και το hashtag #ad αναφέρθηκε πως μπορούν να βοηθήσουν στη λήψη αυτού του μηνύματος. Μερικά από τα ονόματα που δεν ανήκουν στον καλλιτεχνικό χώρο, αλλά φέρεται να περιλαμβάνει η λίστα είναι αυτά των fashion bloggers Chiara Ferragni, Aimee Song και Julie Sarinana καθώς και ονόματα γνωστών φωτογράφων.