Κλειώ Μπετσάκου

Η Τζένη Χειλουδάκη είναι μια γυναίκα που σίγουρα δεν χρειάζεται κανενός είδους συστάσεις. Το govastileto.gr τη συνάντησε στα γραφεία του εκδοτικού οίκου Anima, στην Κυψέλη, όπου το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, σχεδόν κατασκήνωσε για να παρουσιάσει τη «Μαύρη Βίβλο» της και να συνομιλήσει με όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους και θαυμαστές της.

Η Τζένη άφησε για λίγο το θαλασσοβούνι, τη μητέρα, τα σκυλόπαιδα και το παζούζου της και μίλησε για την επανέκδοση του βιβλίου- φωτιά, που είχε πρωτοδεί το φως της δημοσιότητας το 2003. Δώδεκα χρόνια μετά η «Μαύρη Βίβλος» επανέρχεται στα ράφια των βιβλιοπωλείων μετά από απαίτηση χιλιάδων αναγνωστών και πολλές κλειστές πόρτες μεγάλων εκδοτικών οίκων. «Είχα την ίδια απάντηση από όλους: Είναι πολύ σκληρό. Είναι πολύ ωμό για την Ελλάδα», θυμάται η ίδια. Όπως παραδέχεται η Τζένη, οι «50 Αποχρώσεις του Γκρι» είναι άρλεκιν μπροστά στα 24 απαγορευμένα κεφάλαια της Βίβλου της, που αποτελεί διατριβή στο σεξ.

«Είναι δύο δεκαετίες απογυμνωμένες, των 80s και των 90s. Όλα όσα είχαν συμβεί τότε. Ένα τεράστιο πάρτι που ήταν η ζωή μου. Οι πρωταγωνιστές του, από πολιτικούς, καλλιτέχνες, ανθρώπους που ξέρουμε και που πέρασαν από τη ζωή μου, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Σεξ, σπέρμα και αίμα. Μέσα από όλο αυτό όμως- γιατί δεν είναι μόνο αυτό το βιβλίο- υπάρχει και τρυφεράδα, υπάρχουν κι άλλα πράγματα, υπάρχουν και μηνύματα. Βέβαια υπάρχει και το σεξ σε όλες του τις μορφές.

Δεν υπάρχει λόγος να γράψω ονόματα, γιατί δεν θέλω να “κάψω” τους ανθρώπους. Θέλω απλά να δείξω ότι όλοι το κάνουν και μετά ντρέπονται γι’ αυτό. Όλοι το κάνουν και μετά το αρνούνται. Πιο πολύ βέβαια με ενοχλεί η υποκρισία. Άνθρωποι που τότε με λάτρευαν, σε φάσεις της ζωής μου με έχουν δείξει με το δάχτυλο. Άνθρωποι που βρέθηκαν στο κρεβάτι μου, μου έγιναν θρησκόληπτοι», τονίζει η ίδια.

Το βιβλίο αυτό λοιπόν απέκτησε και πάλι πνοή από την Anima εκδοτική και την Άννα Ραζή, την ιδιοκτήτριά του οίκου, που με τον δυναμισμό και τη γλυκύτητά της, τόλμησε να το επανεκδώσει.

Η «Μαύρη Βίβλος» της είναι μάλιστα το βιβλίο εκείνο που τότε είχε αφοριστεί από την εκκλησία. «Βγήκε εκπρόσωπος της εκκλησίας της Ελλάδος και είπε “πετάξτε την στην πυρά κι αυτήν και το βιβλίο της”», ανακαλεί η Χειλουδάκη.

Η Σχέση με την Εκκλησία

«Σιχαίνομαι τους παπάδες. Λέγανε διάφορα τόσον καιρό, αλλά τώρα το χοντρύνανε πολύ. Όταν ακούω να λένε ότι η γιόγκα είναι αμάρτημα, ότι η ομοφυλοφιλία προκαλεί καρκίνο και ότι το σύμφωνο συμβίωσης έγινε για να πλουτίσουν οι φαρμακοβιομηχανίες, θέλω να πέσω κάτω, να κοπανηθώ.

Εμένα η καρδιά μου μονάζει όχι με την κοσμική εκκλησία, αλλά με τους βαθιά θρησκευόμενους ανθρώπους της εκκλησίας στα μοναστήρια, που έχουν 5-10 αδέσποτα απ’ έξω και άπορες οικογένειες και τις φροντίζουν, χωρίς να ακουστούν ποτέ κι όχι με τις μαυροφορεμένες με τα χιλιάδες κοσμήματα. Δεν πιστεύω στον Θεό που μας έχουν πασάρει. Δεν θεωρώ ότι ο Θεός μας είναι ο καλύτερος. Γιατί να μην είναι ο Βούδας, γιατί να μην είναι ο Αλλάχ, ο Μωάμεθ κτλ;

Υπάρχει κάτι σίγουρα και πρέπει να το πιστεύουμε. Είναι καλό να πιστεύεις, είναι καλό να έχεις και κάποιες συστολές. Από εκεί και πέρα είμαστε κι εμείς μικροί Θεοί, είναι και η φύση γύρω μας κάτι θεϊκό, είναι κι αυτά που έχουμε φτιάξει θεϊκά και η γη είναι η θεά μας. Δεν είδα μπροστά μου το Θείο, αλλά πιστεύω», περιγράφει η ίδια.

Γιατί δεν πηγαίνει στο Gay Pride

Πολλές φορές η εκρηκτική Τζένη έχει μιλήσει και έχει παρεξηγηθεί για τις απόψεις της σχετικά με το Gay Pride. Η ίδια ξεκαθαρίζει: «Είναι ευαίσθητο θέμα και δεν θέλω να είναι παρεξηγήσιμος ο λόγος μου. Μια χαρά γίνεται το pride. Βεβαίως και να το κάνουν, άμα το γουστάρουν, όπως όλοι οι άνθρωποι κάνουν παρελάσεις, διαδηλώνουν κτλ. Άκουσα να λένε για ποιον λόγο να βγεις έξω, αφού τα έχεις κατακτήσει όλα πλέον. Έγινε και το σύμφωνο συμβίωσης τώρα και ο Σεργουλόπουλος έκανε παιδί και η Ηρώ η φιλενάδα μου υιοθέτησε και η Κανέλλη… Θέλω να πω πως έχουν κατακτηθεί όλα.

Πέρα από αυτά, θα ήθελα να έχει πιο ακτιβιστικό χαρακτήρα. Να περνάς κάποια μηνύματα, πέρα από το να κουνάς το κω@@@@κι σου σαν παραδείσιο πουλί πάνω στα άρματα και να κάνεις διάφορα μπροστά στις κάμερες. Επίσης, αυτό που έγινε πριν λίγα χρόνια και ξαναέγινε και φέτος, να ανεβαίνουν πάνω, να κολλάνε τα κορμιά τους, κατεβάζουν το στρινγκάκι και να βάζουν κωλ@@@@@λο μπροστά στις κάμερες και στους φωτογραφικούς φακούς, δεν το καταλαβαίνω. Είναι η πρόκληση για την πρόκληση, που πιστέψτε με το έχω ζήσει και τα έχω κάνει κι εγώ στην νιότη μου πριν 500 χρόνια να βγαίνω στα κανάλια στον Λιάγκα και να βγάζω το βυζί μου. Αυτό, όμως, ήταν ακτιβιστική πράξη.

Είναι ένα ευαίσθητο θέμα και με αυτές τις ενέργειες δυναμιτίζεις και τις ενέργειες των πραγματικών ακτιβιστών, γιατί υπάρχουν και στο pride ακτιβιστές και σοβαρές trans και σοβαροί ομοφυλόφιλοι και σοβαρές λεσβίες. Δεν έχω πάει κι ούτε θα πάω. Δεν μου αρέσει. Δεν έχει να κάνει και με το θέμα της αγοραφοβίας… Δεν έχω πάει ούτε σε συναυλίες… Δεν καταλαβαίνω αυτήν την υπερέκθεση. Προτιμώ να το δω στην τηλεόραση».

Η Αυστηρή Κριτική στις Trans

Με σκληρά λόγια η Χειλουδάκη σχολιάζει τη στάση ζωής πολλών trans. «Είμαστε πολύ προοδευτική κοινωνία, άσχετα αν υπάρχει αυτό της υποκρισίας. Έγινε το σύμφωνο συμβίωσης. Άκουσα μερικές trans να λένε “οι trans που μας χτυπάνε, που μας δέρνουνε, που μας πετροβολούνε, που δεν βρίσκουμε δουλειά, που δεν έχουμε περίθαλψη, που δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στην παιδεία”. Δεν μου λες κουκλίτσα μου… Τελείωσε καμία trans το σχολείο, έβγαλε περγαμηνές, τελείωσε ένα επάγγελμα και πήγε σε κάποιο γραφείο και είπε “γεια σας θέλω να πιάσω δουλειά” και της είπαν “όχι μωρή τραβέστω βγες έξω”; Δεν νομίζω.

Από την άλλη, μέχρι πριν λίγο καιρό υπήρχε στον Skai trans γυναίκα επί πολλά χρόνια, που έλεγε το ιατρικό ρεπορτάζ. Είναι trans γυναίκα χρόνια, πήρε τα πτυχία της και δούλεψε. Υπάρχει ψυχίατρος, που είναι 70 χρονών σήμερα και δεν βγήκε ποτέ να πει ότι είναι trans. Είναι ψυχίατρος, δεν της το απαγόρευσε κανείς. Υπάρχει γυναίκα trans, που είχε μέχρι να συνταξιοδοτηθεί φαρμακείο απέναντι από το ΙΚΑ Περιστερίου και μετά ήταν η πρώτη που έφερε στην Ελλάδα τα extensions και βάζει από Άννα Βίσση, Παπαρίζου και γενικά σε όλες τα μαλλιά. Υπάρχει trans σε γκισέ τράπεζας. Υπάρχει trans που σπουδάζει αυτήν τη στιγμή. Τώρα θα μου πεις είναι μία. Ε, ας πάνε κι άλλες. Υπάρχουν trans, που έχουν δουλειές, πέρα από την πορνεία.

Κι εγώ πριν από 500 χρόνια μπήκα στον χώρο του μόντελινγκ σε έναν καθαρά γυναικείο χώρο κι αν και έτρεμε η καρδούλα μου, το πάλεψα και δούλεψα με όλες και με όλους. Από Σοφία Λόρεν μέχρι Κλόντια Σίφερ και όλες τις δικές μας και όλους τους σχεδιαστές και έκανα και editorial μόδας.

Πρέπει να έχεις τα κότσια να το τολμήσεις και να μην σε κρατάει πίσω ο φόβος ότι “αχ είμαι trans τι θα κάνω”. Αλλά έχουμε την πορνεία, που μέχρι πρόσφατα όλες βγάζανε πολλά λεφτά και ήταν τα εύκολα λεφτά, άσχετα αν είναι με κόστος ψυχής. Τώρα ξαφνικά που η πορνεία έχει πρόβλημα, όλες οι trans βγήκαν να παραπονιούνται ότι δεν έχουν δουλειά κι ότι δεν μπορούν να πιάσουν δουλειά σε έναν εκδοτικό, σε ένα θέατρο…

Κουκλάρα να είσαι δίμετρη φυσιολογική γυναίκα και να βγεις στον δρόμο και να κουνιέσαι σαν την τρελή και να φοράς διχτυωτό καλσόν, θα τα ακούσεις ή θα σου πουν “μωρέ μοντέλο αυτή, χαζό μυαλό έχει”, δηλαδή θα τον υποστείς τον σεξισμό και τον ρατσισμό. Παιδί με ειδικές ανάγκες να είσαι, θα το υποστείς. Όλοι έχουν τα ίδια προβλήματα σε αυτήν τη ζωή. Ας τελειώνει αυτό το παραμυθάκι με τις trans, επειδή μερικές έχουν πολιτικές βλέψεις ή θέλουν να βγαίνει η μούρη τους στα κανάλια», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πώς Σχολιάζει τα Πολιτικά Πράγματα της Χώρας

Σαν απλή πολίτης και χωρίς να έχει ιδέα από πολιτική, όπως λέει, η Τζένη ονειρεύεται την επιστροφή σε μια περισσότερο αθώα Ελλάδα. «Πριν πάρα πολλά χρόνια, που είχα δώσει μια συνέντευξη, είχα πει ότι κάποια στιγμή ο Έλληνας πρέπει να κάνει την υπέρβαση και να επενδύσει σε ένα μικρό κόμμα. Γουστάρω και τον ΣΥΡΙΖΑ, γουστάρω και την επαναστατικότητα του Τσίπρα. Σαν απλή πολίτης θέλω να βγούμε από την ευρωπαϊκή ένωση και να ξαναγυρίσουμε στη δραχμή. Θέλω σαν να είναι ένα γκρεμισμένο κράτος, που ξαναγίνεται από την αρχή με όλους τους Έλληνες, όμως, ενωμένους. Να ξαναγυρίσουμε στα παλιά χρόνια του τύπου “γειτόνισσα έκανα μακαρονάδα σήμερα. Έλα να φάμε όλοι μαζί”. Μπορεί να είμαι ρομαντική. Προτιμώ να είμαι ρομαντική, από το να ζω στη σκληρή πραγματικότητα. Έχουμε κι ωραίες ελληνικές μπύρες, έχουμε και ρακή, έχουμε κι ελληνικά chips κι ελληνικό καφέ κι ελληνικά καπνά.

Θέλει πόνο όλο αυτό το πράγμα, θέλει κόπο, θέλει πολλά χρόνια, αλλά έχουμε τόσους θησαυρούς σε αυτήν τη γη. Να ξαναβρούμε το παλιό μας πνεύμα. Πληρώνουμε πράγματα τώρα του παρελθόντος. Φταίμε κι εμείς. Έχουμε μερίδιο στην ευθύνη. Πληρώναμε τις κλήσεις μας; Πληρώναμε τα ταμεία μας; Το ΙΚΑ μας το ΤΕΒΕ μας; Και βγαίνουμε κι από πάνω;

Θέλαμε και τα κολέγια… Δηλαδή, τα μικρά παιδιά πριν 50 χρόνια πηγαίνανε φροντιστήρια; Καθόντουσαν και διαβάζανε και βγήκαν σημαντικοί άνθρωποι. Βάλε τώρα τον γονιό σου να σου πληρώνει δεν ξέρω πόσες χιλιάδες ευρώ για να πηγαίνεις εσύ σε φροντιστήρια και την άλλη ώρα να είσαι στο κομπιούτερ δίπλα 500 ώρες. Δεν είναι έτσι. Θέλει κόπο από την αρχή.

Στην Κρήτη είμαστε ακόμη με ανοιχτές πόρτες. Ο άλλος σου βγάζει από τον κηπούλη του τομάτες και στις φέρνει, τα αβγά του τα φρέσκα. Υπάρχει ένα δούναι και λαβείν άλλο. Παλιές εποχές. Ζούμε με ανοιχτές τις πόρτες στη Σητεία. Είναι σημαντικό αυτό. Αυτό χάσαμε, την επαφή. Στις πολυκατοικίες δεν ξέρεις ποιος είναι ο γείτονάς σου. Από τέτοια μικρά πράγματα ξαναχτίζεις», περιγράφει.

Το Bullying και πώς το Αντιμετώπισε

«Σαν trans γυναίκα βγήκα όμορφη από πολύ μικρή, με αποτέλεσμα επειδή τα χρόνια εκείνα ήταν πιο αγνά κι επειδή βγήκα και το είπα μόνη μου, να μην δεχτώ bullying. Δεν έχω αυτό το “αχ είμαι τραβεστί και με κάνουνε και με δείχνουνε”, που έχουνε πολλές και το οποίο κατακρίνω. Εγώ ήμουν αυτό που ήμουν περήφανα στα 80s. Δεν έζησα μια στιγμή να έχω κόμπλεξ. Ήμουν και στριγγλάκι, δηλαδή αν έβλεπα κανέναν περίεργο, με το βλέμμα και μόνο τον έκανα… Έριχνα και μπινελίκια τότε. Βέβαια, είναι και με ποιον κόσμο κάνεις παρέα. Εγώ μπήκα σε καλούς κύκλους από μικρή ηλικία. Μορφώθηκα, διάβασα βιβλία… Παίζουν ρόλο όλα αυτά», ξεκαθαρίζει.