Από τα παραδοσιακά σπίτια της Ανατολής στις πασαρέλες της Δύσης, το κιμονό είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο συναρπαστικά παραδοσιακά ενδύματα της ιαπωνικής γκαρνταρόμπας.

Η έναρξη των εμπορικών σχέσεων της Ιαπωνίας με την Ευρώπη και την Αμερική στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, δημιουργεί ένα κύμα καλλιτεχνικής παραγωγής στην Δύση γνωστό ως ιαπωνισμός.

Στα μέσα του 19ου αιώνα, τα ευρωπαϊκά και αμερικάνικα ρούχα διακοσμούνται με ιαπωνικά μοτίβα ή κατασκευάζονται από υφάσματα που εισάγονται από την Ιαπωνία, σύμφωνα με την μοντέρνα δυτική αντίληψη. Στις αρχές του 20ου αιώνα η επίδραση της ανατολής στην δυτική μόδα είναι μεγαλύτερη, καθώς απογευματινά φορέματα, αλλά και επίσημα παλτό δανείζονται στοιχεία από τον τρόπο κατασκευής των κιμονό. Πιο πρόσφατα, κάποιοι από τους σημαντικότερους σχεδιαστές του κόσμου είναι Ιάπωνες και το στίγμα τους επαναπροσδιόρισε την σύγχρονη μόδα.

Το πιο δημοφιλές φόρεμα που εισήγαγε η δύση από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου στα τέλη του 19ου αιώνα ήταν μία τροποποιημένη έκδοση του κιμονό, προσαρμοσμένη στα δυτικά πρότυπα.

Μία από τις μεγαλύτερες σχεδιάστριες μόδας του 20ου αιώνα, η Madeleine Vionnet εμπνεύστηκε από το κιμονό και μετέτρεψε τη ραπτική σε μορφή τέχνης. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1920, εγκατέλειψε τα πολύπλοκα μοτίβα και ελαχιστοποίησε το κόψιμο των υφασμάτων.

Ο Alexander McQueen στη συλλογή Φθινόπωρο – Χειμώνας 2003 συμπεριέλαβε ένα σακάκι εμπνευσμένο από το κιμονό, αναμιγνύοντας την παράδοση της Ανατολής με το προσωπικό του στιλ.

Παρά το γεγονός ότι από το 2004 ο ιαπωνισμός μείωσε την παρουσία του στο χώρο της μόδας, η επιρροή της ιαπωνικής τεχνοτροπίας και αισθητικής συνέχισε να είναι σημαντική. Ένας από τους κύριους λόγους ήταν η εμφάνιση των σχεδιαστών μόδας από την Ιαπωνία, όπως ο Issey Miyake, η Rei Kawakubo, και ο Yohji Yamamoto, που έδωσαν νέα ώθηση στη μόδα από το 1970 και μετά.

Η Rei Kawakubo στη συλλογή της ‘Ανοιξη – Καλοκαίρι 2010 αποτυπώνει την ωρίμανση της γυναίκας στο Παρίσι. Το επόμενο έτος, ακολουθεί ο Issey Miyake καταθέτει την δική του άποψη για το γυναικείο κοστούμ ενώ την άνοιξη του ίδιου χρόνου το Μουσείο Victoria and Albert του Λονδίνου θα τιμήσει τα 30 χρόνια του Yohji Yamamoto.

Οι Ιάπωνες σχεδιαστές είναι πλέον κατεστημένο στο χώρο της μόδας, αφού κατέκτησαν τις γαλλικές πασαρέλες, ανοίγοντας το δρόμο για μια νέα γενιά σχεδιαστών της ανατολής όπως τον Jun Takahashi της Undercover, τον Junya Watanabe και την Tao Kurihara της Comme des Garçons.

Τον Σεπτέμβριο του 2014 στην Πινακοθήκη NSCAD στο Χάλιφαξ του Καναδά παρουσιάστηκε μία έκθεση με 50 κιμονό από τη συλλογή Meisen Haruko Watanabe.

Οι Έλληνες designers σχεδιάζουν κιμονό για όλα τα γούστα

Τα κιμονό δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη και την ελληνική σχεδιαστική σκηνή. Οι ασιατικές καταβολές, φαίνεται να έχουν ενταχθεί πλήρως στο ελληνικό περιβάλλον διεκδικώντας μία θέση στη γκαρνταρόμπα κάθε γυναίκας που αγαπάει τη μόδα. Οι Έλληνες σχεδιαστές πρόσθεσαν τις δικές τους πινελιές κάνοντας το κιμονό ένα από τα hottest trends των τελευταίων σεζόν,καθώς αποτελούν όχι μόνο την ιδανική λύση για την ομαλή μετάβαση από τον χειμώνα στην άνοιξη, αλλά και την ιδανική επιλογή για έξτρα στυλ.

Αυτό το καλοκαίρι η ντουλάπα σου αποκτά χρώμα ανατολής χάρη στo κιμονό. Μεταξωτό, φλοράλ, εξωτικό ή μπροκάρ, ό,τι κι αν επιλέξεις, είναι σίγουρο ότι θα αναδείξει τη θηλυκή σου πλευρά.