H σχετική έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Australasian Marketing Journal, εξέτασε διαφημίσεις στις οποίες εμπεριέχονται λέξεις με σεξουαλική χροιά και διερεύνησε, ειδικότερα, πώς αντιδρούν τα δύο φύλα απέναντί τους, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε νοοτροπία ζευγαρώματος (δηλαδή, σε αναζήτηση συντρόφου).

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον Δρ Jungkeun Kim του Τμήματος Μάρκετινγκ του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Όκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, υπέθεσε ότι οι διαφορές των φύλων οι οποίες βασίζονται στην εξέλιξη και την κοινωνικοποίησή τους, θα είχαν ως αποτέλεσμα οι άνδρες και οι γυναίκες σε νοοτροπία ζευγαρώματος να αξιολογούν διαφορετικά τέτοιου είδους καμπάνιες.

Τα αποτελέσματα δύο σχετικών πειραμάτων, στα οποία ετεροφυλόφιλοι άνδρες και γυναίκες κλήθηκαν να δουν διαφημίσεις με σεξουαλική χροιά, να τις αξιολογήσουν και αργότερα να τις θυμηθούν όσο καλύτερα μπορούσαν, επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις των ειδικών. Συγκεκριμένα, από τη σχετική ανάλυση, διαπιστώθηκε ότι:

Οι άνδρες γενικότερα αντιμετωπίζουν πιο θετικά τις «σεξουαλικές διαφημίσεις», είναι σημαντικά πιο πιθανό να ερμηνεύσουν «πονηρά» μία διαφήμιση αυτού του είδους και να τη βρουν χιουμοριστική, ιδιαίτερα αν είναι ελεύθεροι, καθώς και τέσσερις φορές πιο πιθανό να θυμούνται το περιεχόμενό της αργότερα, σε σχέση με τις γυναίκες.

Ειδικότερα, οι άνδρες οι οποίοι βρίσκονται σε αναζήτηση συντρόφου έχουν πιο θετικές συμπεριφορές απέναντι στις διαφημίσεις με σεξουαλική χροιά, σε σχέση με τους άνδρες οι οποίοι δεν είναι σε νοοτροπία ζευγαρώματος (εκείνους, δηλαδή, που είναι σε σχέση).

Αντιθέτως, ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τις σεξουαλικά φορτισμένες διαφημίσεις οι γυναίκες δεν αλλάζει ιδιαίτερα αναλόγως της φάσης στην οποία βρίσκονται στην ερωτική τους ζωή και γενικότερα, αξιολογούν τις ξεκάθαρα σεξουαλικές καμπάνιες πιο αρνητικά από ό,τι οι άνδρες.

Πάντως, οι ελεύθερες γυναίκες (εκείνες, δηλαδή, σε νοοτροπία ζευγαρώματος) είχαν ελαφρώς αρνητικότερη αντιμετώπιση απέναντι στις διαφημίσεις οι οποίες χρησιμοποιούσαν λέξεις με σεξουαλική χροιά, σε σχέση με τις γυναίκες οι οποίες βρίσκονταν σε σχέση, αξιολογώντας τις έως και απωθητικές.


Οι αιτίες τις διαφορετικής ερμηνείας των «σεξουαλικών διαφημίσεων»

Ο Δρ Kim, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, υποστηρίζει ότι ενδεχομένως οι αιτίες αυτών των διαφορών στις αντιλήψεις των δύο φύλων να βρίσκονται στη διαφορετική εξελικτική και κοινωνική τους διαδρομή.

«Οι άνδρες τείνουν να εκτιμούν τη σεξουαλική επαφή ως χαλαρή δραστηριότητα αναψυχής και να επικεντρώνονται στις ευχάριστες, διασκεδαστικές και σωματικές πτυχές της. Ωστόσο, οι γυναίκες αντιλαμβάνονται τη σεξουαλική επαφή ως μία πολύ πιο σοβαρή δραστηριότητα. Συγκεκριμένα, θεωρούν την αγάπη, την αφοσίωση, την οικειότητα και την εμπιστοσύνη ως προαπαιτούμενα των σεξουαλικών σχέσεων», εξήγησε.

Με άλλα λόγια, επειδή αναμένεται από αυτές να έχουν μία πιο χαμηλή επιθυμία για περιστασιακές σεξουαλικές σχέσεις, οι γυναίκες δεν αλλάζουν τη συμπεριφορά τους απέναντι στις σεξουαλικές διαφημίσεις αναλόγως της κατάστασης σχέσης τους.

Από την άλλη, όπως σημειώνεται στη μελέτη, όταν οι άνδρες αναζητούν σύντροφο, “επικεντρώνονται στην αναπαραγωγική δραστηριότητα” ή πιο απλά, σκέφτονται περισσότερο το σεξ και κατά συνέπεια, έχουν πιο θετικές συμπεριφορές απέναντι σε διαφημίσεις οι οποίες αφήνουν σεξουαλικά υπονοούμενα. Όταν δεν αναζητούν σύντροφο, όμως, η συμπεριφορά τους δεν είναι τόσο θετική.

Με άλλα λόγια, η προκατάληψη ότι οι άνδρες σκέφτονται συνέχεια το σεξ, θα ήταν ενδεχομένως πιο σωστή αν τόνιζε ότι οι ελεύθεροι άνδρες σκέφτονται συνέχεια το σεξ.

Πηγή:pathfinder