Αρνητικές συνέπειες στην απόδοση των μαθητών στο σχολείο, αλλά και στη μαθησιακή λειτουργία έχουν τα βιντεοπαιχνίδια, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα.

Στη μελέτη των Robert Weis και Brittany C. Cerankosky, από το Πανεπιστήμιο Denison του Οχάιο, συμμετείχαν οικογένειες με αγόρια ηλικίας 6-9 ετών, οι οποίες δεν διέθεταν κάποιο σύστημα βιντεοπαιχνιδιού, αλλά σκέπτονταν να αγοράσουν ένα.

Τα παιδιά υποβλήθηκαν σε τεστ νοημοσύνης, καθώς και σε εκτιμήσεις των ικανοτήτων ανάγνωσης και γραφής, ενώ γονείς και δάσκαλοί κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια για τη συμπεριφορά των παιδιών.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές προσέφεραν στις μισές οικογένειες ένα βιντεοπαιχνίδι, καθώς και παιχνίδια κατάλληλα για παιδιά τριών ετών, ενώ παράλληλα υποσχέθηκαν στις υπόλοιπες οικογένειες ότι θα δώσουν και σε αυτές βιντεοπαιχνίδι σε τέσσερις μήνες.

Στο διάστημα των τεσσάρων μηνών, όλοι οι γονείς κατέγραφαν τις δραστηριότητες των παιδιών τους από το τέλος της σχολικής ημέρας μέχρι την ώρα του ύπνου.

Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα αγόρια που είχαν αφιέρωναν περισσότερο χρόνο στην ενασχόλησή τους με τα παιχνίδια και λιγότερο χρόνο σε άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, είχαν σημαντικά χαμηλότερες βαθμολογίες ανάγνωσης και γραφής κατά τη διάρκεια των τεσσάρων αυτών μηνών.

Οι ειδικοί επισημαίνουν πως σύμφωνα με τα στοιχεία της καταγραφής της συμπεριφοράς των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς, τα αγόρια που είχαν αποκτήσει σύστημα βιντεοπαιχνιδιών εμφάνισαν άμεσα και μαθησιακά προβλήματα.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Psychological Science.