Επιμέλεια: Τζένη Γιαννίνου

Σήμερα το μεσημέρι στη μια στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου στην οδό Σκουφά, θα πραγματοποιηθεί η κηδεία της αγαπημένης ηθοποιού του Ελληνικού κινηματογράφου, Ζωής Λάσκαρη, η οποία έφυγε από τη ζωή την περασμένη Παρασκευή.

Η ταφή της θα γίνει στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.

Η οικογένεια της ηθοποιού ζήτησε αντί στεφάνων, να γίνουν δωρεές στην Κιβωτό του πατέρα Αντώνιου.

Η μεγάλη σταρ του ελληνικού κινηματογράφου έφυγε ξαφνικά από τη ζωή από ανακοπή, στον ύπνο της, την Παρασκευή, αφήνοντας συγκλονισμένους τους πάντες.

Η λατρεμένη ηθοποιός γεννήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου 1944 και ήταν από τις μεγαλύτερες σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Το πραγματικό της όνομα ήταν Ζωή Κουρούκλη.

Ο τίτλος της Σταρ Ελλάς που αποτέλεσε το «εισιτήριο» της για τον μεγάλη οθόνη

Tο βράδυ του Σαββάτου 20 Iουνίου 1959, στην «φαντασμαγορικήν χοροεσπερίδα εις τα Aστέρια της Γλυφάδας, κέρδισε τον τίτλο της “Σταρ Eλλάς 1959”.

Η δεσποινίς Ζωΐτσα Kουρούκλη, με το ψευδώνυμον «Aμαρυλλίς» και τον αριθμό 12, ήταν τότε μόλις 18 ετών.

Στις 26 Iουλίου στο Λονγκ Mπιτς των Hνωμένων Πολιτειών, η Zωή Λάσκαρη διαγωνίστηκε για τον τίτλο «Mις Yφήλιος 1959».

O τίτλος της Σταρ Ελλάς αλλά και η κοινή καταγωγή της με τον Γιάννη Δαλιανίδη στάθηκε η αφορμή ώστε να γίνει πρωταγωνίστρια της ταινίας «Ο Κατήφορος» το 1961.

Η τεράστια επιτυχία της ταινίας έκανε τους πάντες να μιλούν για αυτή και να υπογράψει αποκλειστικό συμβόλαιο με τη σημαντικότερη ελληνική εταιρία παραγωγής, τη Φίνος Φιλμ.

Η ηθοποιός σε μια από τις εμφανίσεις της στον κινηματογράφο

Από τότε πρωταγωνίστησε σε πολύ μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες και στα περισσότερα είδη ταινιών της εποχής (κωμωδία, κοινωνικό δράμα, μιούζικαλ) κατά την χρυσή περίοδο του ελληνικού κινηματογράφου.

Η αλλαγή του επιθέτου

Ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν αυτός που της πρότεινε να μην κρατήσει το πραγματικό της επίθετο, προκειμένου να μη γίνεται σύγχυση με την πρώτη της εξαδέλφη Ζωή Κουρούκλη, η οποία ήταν ήδη γνωστή τραγουδίστρια.

Η Ζ.Λάσκαρη με τη φίλη της Αλ. Βουγιουκλάκη

Το επίθετο Λάσκαρη επέλεξε ο Γιάννης Δαλιανίδης από την ονομασία ενός Ιταλού.




Η δυναμική – μοιραία γυναίκα του ελληνικού κινηματογράφου

Η Ζωή Λάσκαρη ξεχώρισε για τη δυναμική της παρουσία πολλοί ήταν όσο την προσέδωσαν τον τίτλο της «μοιραίας γυναίκας».

Μερικές από τις επιτυχίες στις οποίες πρωταγωνίστησε όπως Μερικοί το προτιμούν κρύο, Νόμος 4000, Κορίτσια για φίλημα, Στεφανία, Μια κυρία στα μπουζούκια, Οι θαλασσιές οι χάντρες και πολλές άλλες.

Η εντυπωσιακή ξανθιά ηθοποιός συνεργάστηκε με άλλα μεγάλα και αγαπημένα ονόματα, όπως Ρένα Βλαχοπούλου, Ντίνος Ηλιόπουλος, Κώστας Βουτσάς, Μάρθα Καραγιάννη, Μαίρη Χρονοπούλου, Αλέκος Αλεξανδράκης, Φαίδων Γεωργίτσης, Νίκος Κούρκουλος κ.ά.

Οι θεατρικές της εμφανίσεις 

Το 1966 έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση στην Κύπρο με τα έργα Μιας πεντάρας νιάτα των Γιαλαμά-Πρετεντέρη, Η παγίδα του Pομπέρ Τομά και το Βαθιά γαλάζια θάλασσα του Ράτιγκαν.

Στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας εμφανίστηκε το 1970 με το έργο του Γιάννη Δαλιανίδη «Μαριχουάνα Στοπ», ενώ ακολουθεί η μεγάλη θεατρική επιτυχία «Εραστές του ονείρου» του Γιάννη Δαλιανίδη μαζί με τον Tόλη Bοσκόπουλο (1972).

Το 1990 ο Μίνως Βολανάκης τη σκηνοθετεί στη μεγάλη θεατρική επιτυχία «Καινούρια Σελίδα» του Νηλ Σάιμον και το 1994 ο Ανδρέας Βουτσινάς στο «Ορφέας στον Άδη» του Τέννεση Ουίλιαμς, σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ.

Aκολουθούν τα έργα: Τρελοί για έρωτα του Σαμ Σέπαρντ (1995), Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Άλμπι (1996), πάλι σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ, Τρεις ψηλές γυναίκες του Άλμπι (1996), Τρωάδες του Ευριπίδη (1996), Το μακρύ ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα του Eυγένιου Ο’ Νηλ (1997), Η συνάντηση του Νάντας (2000), Σκηνές Γάμου του Άλμπι (2000), σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, Ευαίσθητη Ισορροπία του Άλμπι (2003), Διαμάντια και μπλουζ της Λούλας Αναγνωστάκη (2006), Άλμα Μάλερ του Ρον Χάρτ (2009), Ρόουζ του Μάρτιν Σέρμαν (2011) και Ωραία Xρόνια του Xάρολντ Πίντερ (2013).

Στο θέατρο συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες: Μιχάλη Κακογιάννη, Ανδρέα Βουτσινά, Μίνω Βολανάκη, Σταμάτη Φασουλή, Άντολφ Σαπίρο, Σταύρο Τσακίρη, Αθανασία Καραγιαννοπούλου, Γιώργο Ρεμούνδο, Γιώργο Θεοδοσιάδη, Δημήτρη Νικολαΐδη, Κωστή Μιχαηλίδη, Κώστα Μπάκα, Αντώνη Αντωνίου, Γιάννη Δαλιανίδη.

Ο θυελλώδης έρωτας με τον Τόλη Βοσκόπουλο

Ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια της προσωπικής της Ζωής Λάσκαρη ήταν ο Τόλης Βοσκόπουλος.

Ο έρωτας της Ζωής Λάσκαρη και του Τόλη Βοσκόπουλου ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1970 και τελείωσε το καλοκαίρι του 1973.

Η αδελφή του τραγουδιστή, Παναγιώτα Βοσκοπούλου στα απομνημονεύματά της αναφέρεται και στον έρωτα του αδελφού της με τη Ζωή Λάσκαρη, όταν ακόμα ήταν παντρεμένος με τη Στέλλα Στρατηγού.

«Τη Λάσκαρη τη γνώρισε όταν έπαιζαν μαζί στο “Μαριχουάνα Στοπ”. Τότε τρελάθηκε ο άνθρωπος. Το παθαίνει αυτό οποιοσδήποτε όταν ερωτευτεί. Αυτό έπαθε όταν γνώρισε τη Ζωή. Και ξέχασε και σπίτι και δουλειά και συνεργάτες και τα πάντα και έφυγε μαζί της. Η Στέλλα η καημένη τότε που έφυγε με τη Δούκισσα, προσπάθησε, έτρεξε, τον “κυνήγησε” και τον κατάφερε να έρθει πίσω. Μα τώρα με τη Λάσκαρη δεν έκανε τίποτα, γιατί κατάλαβε πως ότι κι αν έκανε θα ήταν πια μάταιο. Φυσικά και φώναξε και έκλαψε και στενοχωρήθηκε. Μα όταν τελικά χώρισε έκανε την ανάγκη φιλοτιμία και το ξεπέρασε. Τι άλλο θα μπορούσε να κάνει άλλωστε. Η ζωή συνεχίζεται και είναι τόσο ωραία. Ό,τι πέθανε, πάει πέθανε. Και ο έρωτας του Τόλιου για τη Στέλλα δεν υπάρχει, που θα πει πέθανε. Η Στέλλα το κατάλαβε και το κατάπιε και πια δεν είπε τίποτα άλλο. Πάντως ένα πράγμα είναι βέβαιο: Μπορεί ο έρωτας του Τόλιου για εκείνη να πέθανε, έμεινε όμως η εκτίμηση και η αγάπη του και το ενδιαφέρον του που είναι πάντα ζωντανά για τη Στέλλα. Όσα χρόνια κι αν περάσανε, της το δείχνει με κάθε τρόπο. Για παράδειγμα, ό,τι ώρα και να του πει “Τόλιο έχω ανάγκη από λεφτά”, κόβεται και της τα στέλνει. Και είπαμε, έφυγε με τη Λάσκαρη και άρχισε μια ιστορία μαζί της που κράτησε περίπου τρία χρόνια.

Τρία χρόνια έρωτας, πάθος και λατρεία. Μα και τρέλα και στενοχώρια και αγωνία. Έρωτας τρελός, λοιπόν, για τη Λάσκαρη. Θεά την έβλεπε και θεά την ένιωθε. Ξανθή αγαπημένη Παναγιά. Πρέπει, όμως, να πω πάλι πως καμιά γυναίκα του, εκτός από τη Στέλλα, δεν του έδειξε αυτή την αφοσίωση, αυτή την αγάπη.

Τρία χρόνια με τη Λάσκαρη, λοιπόν, έρωτας και πάθος και έκσταση. Οι εραστές του ονείρου. Του ονείρου που τελείωσε και έσβησε τόσο γρήγορα. Αν εξαρτιόταν από αυτόν, αυτό το όνειρο θα μπορούσε να ήταν ατελείωτο και παντοτινό και πραγματικό. Μα αφού άλλα ονειρευόταν αυτός και άλλα μελέταγε εκείνη, το όνειρο πήρε τέλος. Και μια μέρα βρέθηκε ως συνήθως μόνος, πικραμένος να κλαίει. Ήταν απαρηγόρητος. Είχε κλειστεί στον εαυτό του και δεν ήθελε να βλέπει άνθρωπο. Τόσο πολύ του είχε κοστίσει. Μεταξύ αυτών που του συμπαραστάθηκαν τότε ήταν και η Μαρινέλλα…».

Σκηνή απο την ταινία «Μαριχουάνα Στοπ»:



Ο γάμος της με τον δικηγόρο Αλέξανδρο Λυκουρέζο

Το 1976 παντρεύτηκε με τον δικηγόρο Αλέξανδρο Λυκουρέζο, με τον οποίο απέκτησε μια κόρη, τη Μαρία – Ελένη.

Το ζευγάρι, γνωρίστηκε το 1976, πέντε χρόνια μετά το πολύκροτο διαζύγιο της Ελληνίδας σταρ με τον Πέτρο Κουτρουμάνο. Η αφορμή υπήρξε καθαρά επαγγελματική, αφού η ηθοποιός χρειάστηκε κάποιες νομικές συμβουλές και απευθύνθηκε στο γραφείο του δικηγόρου. Ο ίδιος, πολλά χρόνια αργότερα, θα αποκαλύψει ότι πάντα αγαπούσε το θέατρο, επιθυμία του υπήρξε να γίνει σκηνοθέτης αλλά και ότι ερωτεύτηκε την σύζυγό του αμέσως.

Πέτρος Κουτουμάνος – Ζωή Λάσκαρη

Το ζευγάρι απέκτησε μία κόρη, την Μαρία- Ελένη, ενώ είναι γνωστή η αδυναμία που έχει ο κύριος Λυκουρέζος και στην Μάρθα Κουτουμάνου, κόρη της κυρίας Λάσκαρη, από τον πρώτο της γάμο, η οποία τους έχει χαρίσει και το πρώτο τους εγγονάκι, την μικρή Ζένια.

Η αποκάλυψη της Ζωής Λάσκαρη ότι η κόρη της, Μάρθα, έκανε χρήση ναρκωτικών

Η Ζωή Λάσκαρη σε συνέντευξη της το 1992 με αφορμή την παρουσία της στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πέταξε μία βόμβα μεγατόνων. Η Ζωή Λάσκαρη αποκάλυψε ότι η κόρη της έκανε κάποτε χρήση ναρκωτικών.

Η υπόθεση πήρε γρήγορα διαστάσεις μιας και πρόκειται για ένα θέμα ταμπού για την ελληνική κοινωνία. Η Μάρθα ήταν το πρώτο παιδί της ηθοποιού, που είχε αποκτήσει από τον πρώτο της γάμο. Τότε η κοπέλα ήταν 23 ετών, οι γονείς της είχαν χωρίσει και η Λάσκαρη μετρούσε ήδη 16 χρόνια γάμου με τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο.

Η δημοσιοποίηση ενός τόσο σοβαρού και ευαίσθητου θέματος, απαιτούσε μεγάλο θάρρος και δύναμη, καθώς θα μπορούσε να στιγματίσει τόσο την ηθοποιό, όσο και τη νεαρή.

Ήταν η πρώτη φορά που ένας επώνυμος μιλούσε ανοικτά για τα ναρκωτικά μέσα στο σπίτι του και αυτό, σε πολλές οικογένειες που είχαν ανάλογο πρόβλημα, έδωσε θάρρος και παρηγοριά. Κυρίως όμως, μείωσε τον φόβο της κατακραυγής. κοπέλα.

Η Ζωή Λάσκαρη με την κόρη της, Μάρθα σε νεαρή ηλικία

Λίγες μέρες μετά τη δήλωση της Ζωής Λάσκαρη και ενώ το θέμα ήταν στην κορυφή της επικαιρότητας, η ηθοποιός με την κόρη της και τον σύζυγό της, εμφανίστηκαν στην τηλεοπτική εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου «Ενώπιος Ενωπίω».

Ηταν μια εκπομπή, που καθήλωσε τους τηλεθεατές. Το θέμα των ναρκωτικών ήρθε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, σε μια περίοδο που γινόταν μονόστηλο.

Η Μάρθα επανέλαβε ότι δεν ήξερε τίποτα για τη συνέντευξη της μητέρας της και ότι δεν ήθελε να δημοσιοποιηθεί το πρόβλημά της.

«Η μητέρα μου, μου έδωσε μια κλωτσιά και με έριξε στον ωκεανό», είπε χαρακτηριστικά η κοπέλα. Παρόλα αυτά, η σχέση της με τη μητέρα της δεν διαταράχτηκε και παρέμεινε άριστη. Ενδεχομένως, η κοπέλα να γνώριζε ότι οι προθέσεις της μητέρας της ήταν να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο, γύρω από το σοβαρό θέμα των ναρκωτικών.

Η εμφάνιση της Μάρθας στην εκπομπή συζητήθηκε πολύ. Η τηλεθέαση έφτασε στο 70%. Όταν η κόρη της γνωστής ηθοποιού ανέφερε στον αέρα, ότι θα πρωταγωνιστούσε σε μια ταινία με θέμα τα ναρκωτικά, έδωσε άθελά της τροφή στους καχύποπτους, που έσπευσαν να κατηγορήσουν και πάλι τη Λάσκαρη ότι δημιούργησε το θέμα, για να προωθηθεί η ταινία.

Ήταν το καλοκαίρι του 1995 όταν ο Βλάσσης Μπονάτσος ήρθε κοντά με την κόρη της Ζωής Λάσκαρη, Μάρθα Κουτρουμάνου, με τις κοινές διακοπές τους στη Μύκονο να αναθερμαίνουν το παλιό φλερτ. Ένας μεγάλος έρωτας γεννήθηκε που θα κατέληγε σε γάμο την επόμενη χρονιά, ενώ το 1997 θα απέδιδε κι έναν καρπό, τη μοναχοκόρη του Βλάσση, Ζένια.

Ο Μπονάτσος έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή στις 14 Οκτωβρίου 2004, με το πιστοποιητικό του θανάτου του να γράφει «αποφρακτική οιδηματώδη λαρυγγίτιδα». Ήταν μόλις 55 ετών και στο απόγειο της τηλεοπτικής του καριέρας. Ο λατρεμένος Μπονάτσος είχε αντιμετωπίσει και στο παρελθόν προβλήματα υγείας, ενώ δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του είχε νοσηλευτεί σε αθηναϊκό νοσοκομείο.

Γυρίζουμε τον χρόνο πίσω στο 1998. Ο Απόστολος Γκλέτσος είναι ο πρωταγωνιστής που έχει ξετρελάνει το γυναικείο κοινό με τις εμφανίσεις του σε μια από τις πλέον επιτυχημένες σειρές στην ιστορία της τηλεόρασης, τους «Ψίθυρους καρδιάς». Ο τίτλος ενός από τους πλέον περιζήτητους εργένηδες του ανήκει. Μια 19χρονη, η Μαρία Ελένη Λυκουρέζου, είναι η γυναίκα που -όπως ο ίδιος έλεγε τότε- του εμπνέει «έρωτα με την πρώτη ματιά». Ο γάμος γίνεται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ελάχιστων μηνών. Ακόμα συντομότερη είναι η διάρκειά του, μόλις 19 ημέρες.

Ο Βλάσης Μπονάτσος έφυγε από τη ζωή στις 14 Οκτωβρίου 2004, σε ηλικία 54 ετών, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένεια του. Σύμφωνα με το επίσημο ιατρικό ανακοινωθέν, ο θάνατός του οφειλόταν σε «αποφρακτική οιδηματώδη λαρυγγίτιδα», αν και σύμφωνα με μαρτυρίες οφειλόταν σε υπερβολική δόση ναρκωτικών, με τα οποία φέρεται να είχε χρόνια προβλήματα.

Το τελευταίο αντίο, σε βαρύ κλίμα, του είπαν χιλιάδες θαυμαστές που είχαν κατακλύσει από νωρίς το χώρο. Μαζί με τους φίλους και συνεργάτες του, τραγική φιγούρα η σύζυγός του Μάρθα και η 9χρονη κόρη τους Ζένια οι οποίες και τον αποχαιρέτησαν τελευταίες στον οικογενειακό τάφο του Σταμ. Κουτουμάνου, όπου τοποθετήθηκε η σορός.

Η Ζωή Λάσκαρη επέστρεψε στο θεατρικό σανίδι το 2015 για την κωμωδία «Nύφη κουράγιο», έχοντας μάλιστα για πρώτη φορά στο πλευρό της την κόρη της Μαρία Ελένη Λυκουρέζου. Μητέρα και κόρη μετέφεραν στη σκηνή την πολυτάραχη σχέση πεθεράς- μέλλουσας νύφης, στην κωμωδία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Νίκος Μουτσινάς.

Τα τελευταία χρόνια η ηθοποιός έμενε στο Πόρτο Ράφτη όπου και άφησε την τελευταία της πνοή, καθώς δεν της άρεσε πλέον η Αθήνα όπως είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξη της: «Για μένα, αυτό το πράγμα που υπάρχει στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, το νέφος, η φασαρία, η βαβούρα, δεν τα θέλω. Αυτή την ησυχία που έχω εδώ (στο Πόρτο Ράφτη) πού θα τη βρω στην Αθήνα; Να ξυπνάω το πρωί και να έχω τη θάλασσα μπροστά μου και να μην είμαι κλεισμένη, όπως ήμασταν στην Ηροδότου, με σιδεριές, γιατί μπήκαν δύο φορές να μας κλέψουν».

Η Ζωή Λάσκαρη κατά το παρελθόν είχε φωτογραφηθεί μέσα στο σπίτι της μαζί με την οικογένεια της.