Διατροφή και Ακμή -O Κωνσταντίνος Χαρδαβέλλας σας ενημερώνει

Διατροφή και Ακμή -O Κωνσταντίνος Χαρδαβέλλας σας ενημερώνει

Η ακμή είναι ένα πρόβλημα που μπορεί αν εμφανιστεί σε κάθε ηλικία και φάση της ζωής μας, καθώς και σε διάφορα σημεία του σώματος, με πιο συνηθισμένα το πρόσωπο και την πλάτη. Ενώ σε χρόνιες περιπτώσεις η βοήθεια δερματολόγου είναι απαραίτητη, αν βρίσκετε ότι η ακμή σας έρχεται και φεύγει μόνη της, είναι πολύ πιθανό να φταίει και η διατροφή σας. Αυτό είναι ακόμα πιο έντονο όταν υπάρχουν και άλλα ορμονικά αίτια, όπως πολιτιστικές ίνες.

Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε;

1.    Γαλακτοκομικά: Τα γαλακτοκομικά έχουν αποκτήσει κακό όνομα σε ό,τι αφορά την ακμή και αυτό είναι και σωστό και λάθος. Τα αγελαδινά γαλακτοκομικά είναι όντως κάτι που καλό είναι να κόψετε τελείως αν θέλετε να βοηθήσετε τον εαυτό σας. Αντί όμως να σταματήσετε να καταναλώνετε τελείως γαλακτοκομικά, δοκιμάστε κατσικίσια προϊόντα, τα οποία όχι μόνο δεν κάνουν καλό αλλά βοηθάνε!

2.    Ισορροπία ωμέγα 3 και ωμέγα 6: Τα ωμέγα 3 είναι τα καλά λιπαρά της διατροφής. Τα ωμέγα 6 δεν είναι κακά, ενίοτε δε είναι και αυτά πολύ καλά, αλλά σε περιπτώσεις ακμής δεν βοηθάνε. Αυτό που θέλετε είναι να μειώσετε όσο το δυνατό περισσότερο το κοτόπουλο, τα προϊόντα σόγιας και τα επεξεργασμένα κρέατα. Όταν τρώτε κρέας, προτιμάτε ελευθέρας βοσκής καθώς η διατροφή τους είναι αυτή που επηρεάζει την αναλογία λιπαρών οξέων τους (τα ζώα ελευθέρας βοσκής έχουν περίπου 40% λιγότερα ωμέγα 6).

3.    Ζάχαρη: Η ζάχαρη είναι ο χειρότερος εχθρός σας στη μάχη κατά της ακμής, το ίδιο ισχύει και για τα λευκά ζυμαρικά/ψωμί. Δεν χρειάζεται να κόψετε τα πάντα, απλά δοκιμάστε πάντα να τρώτε προϊόντα ολικής αλέσεως και αντί για ζάχαρη προσπαθήστε να εντάξετε το μέλι σαν εναλλακτική.

4.    Αυγά: Τα αυγά δεν είναι απαραίτητα κακά, απλά οι κρόκοι τους δεν βοηθάνε πολύ την κατάσταση. Εάν θέλετε να φτιάξετε ομελέτες ή scrambled eggs, κάντε το σε αναλογία έναν κρόκο με τρία ασπράδια, έτσι ώστε να έχετε την γεύση χωρίς τα επιπρόσθετα προβλήματα.

5.    Βιταμίνη D: Χρειάζεστε μόνο 30 λεπτά στην ήλιο για να φτιάξει το σώμα σας αρκετή βιταμίνη D για την ημέρα, παρόλα αυτά αν έχετε πρόβλημα ακμής, μπορείτε να δοκιμάσετε συμπληρώματα για πιο άμεσα και σίγουρα αποτελέσματα, ειδικά μέσα στην καραντίνα.

 

Κωνσταντίνος Χαρδαβέλλας
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας PG
Instagram: @konstantinos.chardavellas

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!

Scroll To Top