Η κυκλοφορία του πρώτου Air Max, στις 26 Μαρτίου του 1987, έκανε το αόρατο ορατό, κάνοντας ένα άνοιγμα στη σόλα που παρόμοιό του δεν υπήρχε. Χρόνια πριν, το 1978, η τεχνολογία απορρόφησης κραδασμών Air – Sole εξελίχθηκε από ιδέα σε πραγματικότητα με το ντεμπούτο τoυ Nike Tailwind. Ωστόσο, η καινοτομία αγνοήθηκε για το απλό γεγονός ότι οι χρήστες απλά δεν το έβλεπαν».

Εισέρχεται ο Tinker Hatfield. Ο θρυλικός σχεδιαστής, ο οποίος πέρασε από την αρχιτεκτονική στο σχεδιασμό υποδημάτων το 1985, είχε μια καταπληκτική ιδέα, ενώ ταξιδεύει από το Παρίσι. Τα κτίρια της πόλης, μερικά από τα οποία διαθέτουν εμφανείς εσωτερικούς χώρους, τον ενέπνευσαν να κάνει τον αέρα στη σόλα ορατό.

Αυτή η καινοτομία κέντρισε το ενδιαφέρον του κόσμου και μαγνήτισε τους δρομείς. Ο ορατός αέρας άρχισε να παίρνει νέα σχήματα και μορφές με τα νέα σχέδια, όπως το Air Max 90, Air Max 95, και Air Max 360. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα παράθυρο στη σόλα, άνθισε στην ψυχή του παπουτσιού – και σύντομα έγινε η ψυχή ενός πολιτισμού.

Ακόμα και όταν η χρήση του αέρα επιτεύχθηκε, το Air Max δεν σταμάτησε να εξελίσσεται ποτέ. Η Nike είχε κάνει το όνειρο της πραγματικό, αλλά δεν μπορούσε να σταματήσει να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης. Η σχεδιαστική ομάδα του Forland εστίασε το ενδιαφέρον της από την κατάργηση του αφρού στην ενίσχυση της ευκαμψίας. Με τη χρήση μιας σωληνοειδούς κατασκευής, σχεδιάστηκαν βαθιές εύκαμπτες αυλακώσεις στις αερόσολες του Air Max 2015. Έτσι δημιουργήθηκε η πιο εύκαμπτη μέχρι σήμερα αντικραδασμική σόλα Max Air.

Το μεγάλο αυτό ταξίδι, έμαθε στον Forland ότι η καινοτομία συνοδεύεται πάντα από το ρίσκο.

«Θυμάμαι την πρώτη αερόσολα που διαμορφώθηκε με εμφύσηση. Εργαστήκαμε τόσο σκληρά για αυτό και δεν είχαμε ιδέα αν ο κόσμος θα το αγαπήσει», σημειώνει ο Forland. «Θυμάμαι ότι ήμουν στο αεροδρόμιο όταν περίπου κυκλοφόρησε το πρώτο Air Max sneaker. Μιλούσα στο τηλέφωνο με έναν τεχνικό από το εργαστήριο, όταν πέρασε κάποιος που φορούσε ένα ζευγάρι. Τον κοιτούσα από τον τηλεφωνικό θάλαμο και είπα ‘Κάποιος τα αγόρασε. Τα βλέπω να ανεβοκατεβαίνουν.’ Μεγάλο το ρίσκο. Μεγαλύτερη η ανταμοιβή. Για το Air Max, η πορεία είναι μόνο ανοδική.»