Σιρόπι αγαύης: Είναι τελικά πιο υγιεινό από τη ζάχαρη;

Σιρόπι αγαύης: Είναι τελικά πιο υγιεινό από τη ζάχαρη;

 

Πολλοί γνωρίζουν την αγαύη ως το φυτό από το οποίο παράγεται η τεκίλα. Το σιρόπι αγαύης, ωστόσο, είναι ένα από τα πιο υγιεινά φυσικά γλυκαντικά. Πέρα από τη γλυκιά του γεύση, το προτιμάμε γιατί αυξάνει την αίσθηση του κορεσμού, άρα βάζει φρένο στα τσιμπολογήματα, ενώ βοηθά και στην αύξηση του πληθυσμού των καλών μικροβίων στο στόμα και στο έντερο.

Ωστόσο η διαιτολόγος Sonya Angelone, δήλωσε στο womenhealthmag: «Η αγαύη διατίθεται στο εμπόριο ως “ φυσική ζάχαρη”, ωστόσο δεν είναι».

Το νέκταρ αγαύης είναι μια επεξεργασμένη ζάχαρη. Ο χυμός από την αγαύη θερμαίνεται και επεξεργάζεται με ένζυμα για να παράγει το νέκταρ αγαύης που βλέπεις στα καταστήματα.

«Αυτή η διαδικασία καταστρέφει όλες τις βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά από τον ακατέργαστο χυμό», λέει η Angelone και επιμένει: «Η αγαύη είναι βασικά ένα εξαιρετικά επεξεργασμένο, ανθυγιεινό σιρόπι».

Ο τύπος ζάχαρης στην αγαύη δεν βοηθά, επίσης. «Η αγαύη είναι περίπου 85% φρουκτόζη και το υπόλοιπο είναι νερό», λέει η Angelone. «Η φρουκτόζη μεταβολίζεται κυρίως από το συκώτι. Εάν το ήπαρ σου παίρνει πάρα πολύ φρουκτόζη, μπορεί να αυξήσει τη χοληστερόλη LDL, να οδηγήσει σε λίπος στην κοιλιά και να συμβάλει στο λιπώδες ήπαρ, το οποίο γίνεται όλο και πιο συχνό».

Μια κουταλιά αγαύη, σύμφωνα με το USDA έχει:

Θερμίδες: 60
Λίπος: 0 g
Πρωτεΐνη: 0 g
Νάτριο: 0 mg
Υδατάνθρακες: 16 g
Ζάχαρη: 17 g
Ίνες: 0 g

Η αγαύη έχει, ωστόσο, μια καλή ιδιότητα: Επειδή περιέχει λίγη γλυκόζη, έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, λέει η Angelone. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!

 

 

Scroll To Top