Άκρως αποκαλυπτικός ήταν ο τραγουδοποιός Πάνος Μουζουράκης στην συνέντευξη που έδωσε στο Down Town Κύπρου. Μίλησε για πρώτη φορά για την επανασύνδεση του με την Μαρία Σολωμού και συγκεκριμένα δήλωσε στη δημοσιογράφο Βένια Καραγιάννη: «Είμαι πολύ καλά».

Τι είπε…

Φέτος παίζεις στο «Hangover IV» – μια τρελή κωμωδία στο θέατρο «Αθηνά». Πώς σου ήρθε αλήθεια να κάνεις θέατρο μέσα στο καλοκαίρι;

Ήθελα μια αλλαγή. Πάνω που είχα πει ότι είχα καλυφθεί ως ηθοποιός και ήταν καιρός να ασχοληθώ με τη μουσική, τώρα που ο τρίτος μου δίσκος βγαίνει τον Σεπτέμβρη, άλλαξαν τα σχέδια. Το σκέφτηκα και δεν ήθελα από τώρα να κάνω live. Έτσι είπα: «Δεν δοκιμάζουμε για άλλη μια φορά το υποκριτικό μας ταλέντο;».

Είναι η πρώτη φορά που κάνεις πρόζα, γιατί στο μιούζικαλ έχεις αποδείξει ότι το έχεις. Δυσκολεύτηκες; Έμαθες, για παράδειγμα, εύκολα τα λόγια σου;

Τα λόγια, από το άγχος αν θα μπορέσω να παίξω, ήταν το τελευταίο που με απασχόλησε! Δεν ήταν ότι μελετήσαμε το κείμενο και αναλύαμε το κάθε κόμμα και την κάθε τελεία. Διαβάζαμε τη σελίδα πέντε φορές και μετά παίζαμε. Ήταν πολύ αποτελεσματικό και παιχνιδιάρικο. Μας καθοδηγούσε ο Αλέξανδρος Ρήγας στις θέσεις και τον εκφραστικό τόνο και χαιρόμουνα που πήγαινα στις πρόβες γιατί, κάθε μέρα, ήταν και μια καινούρια κατάκτηση. Στην αρχή είχα τους ενδοιασμούς μου. Πάντα με πιάνει το ψώνιο, ότι για να με πιστεύει ο Μάνος Ψηστάκης που το έγραψε, ο Αλέξανδρος Ρηγας που το σκηνοθέτησε και ο θεατρικός παραγωγός, μάλλον μπορώ να το κάνω. Πάντα με ιντριγκάρει ότι άνθρωποι πιστεύουν σε κάτι που μπορώ να κάνω.

μουζουράκης1 Εντάξει τώρα, αυτό δεν θεωρείται ψωνίστικο..

Θα μπορούσα να είμαι λίγο πιο συνειδητοποιημένος και να πω «χρειάζομαι να το κάνω αυτό τώρα ή είναι μια λάθος κίνηση στην καριέρα μου;». Μήπως να βγάλω ένα κλιπ, να κάνω μια επιτυχία και να βγω να τραγουδάω για να διαφημίζω τα καινούρια μου τραγούδια; Η μαρκετινίστικη λογιστική έτσι λέει. Η εταιρία περιμένει να προωθήσεις το δίσκο. Άμα τους λες ότι θα κάνεις θέατρο σου λένε ότι είσαι τρελός και ότι μπερδεύεις τον κόσμο.

Πιστεύεις πραγματικά ότι ο κόσμος έχει μπερδευτεί; Την ίδια αγάπη και αποδοχή δεν δέχεσαι είτε ως ηθοποιός, είτε ως τραγουδιστής;

Δεν ξέρω, αλλά οι εταιρίες θέλοντας να φτιάξουν το image του καλλιτέχνη βασίζονται σε μια στρατηγική που δεν την καταλαβαίνω και δεν έρχεται σε απόλυτη επαφή με τις δικές μου εσωτερικές ανάγκες. Δεν ακολουθώ το απόλυτο σχέδιο της επιτυχίας. Ακολουθώ το τι θέλει η ψυχούλα μου.

Κάτι που ίσως δεν ξέρει ο πολύς κόσμος, είναι πως είσαι πολύ καλός ταχυδακτυλουργός. Πού τα έχεις μάθει αυτά;

Ο Kώστας Kαρυπίδης, ένας από τους πολύ ωραίους ταχυδακτυλουργούς στην Ελλάδα, ένα πολύ διαβασμένο παιδί και πολύ φίλος, μου έχει δείξει κάποια πράγματα. Εγώ είχα ασχοληθεί και λίγο πιο πριν με αυτό. Αργότερα είδα σε μια εκπομπή τον Derren Brοwn -ένας από τους μεγαλύτερους mentalist- που έλεγε ότι αυτοί που ασχολούνται με μαγεία θέλουν να τραβήξουν την προσοχή. Είναι εκκεντρικά άτομα τα οποία δεν ξέρουν πως να επικοινωνήσουν και να εντυπωσιάσουν τους άλλους. Κι εγώ πάντα έψαχνα καινούριους τρόπους εντυπωσιασμού. Θυμάμαι στην αρχή που ξεκίνησα να το κάνω είχα μια απίστευτη ταχυκαρδία, είναι σαν το άγχος πριν από την πρεμιέρα. Είναι τόσο εύκολο να τα κάνεις θάλασσα. Αλλά αυτό το άγχος πάντα με εξίταρε.

Είχες πράγματι την ανάγκη του εντυπωσιασμού;

Λέω να σταματήσω να δηλώνω τις ανασφάλειές μου, γιατί κανένας δεν τις λαμβάνει σοβαρά υπόψη του. Ένα θα σου πω: δεν με παίζανε στο σχολείο κι επειδή ακριβώς προσπαθούσα να τραβήξω την προσοχή στη δευτέρα γυμνασίου όταν οι άλλοι καπνίζανε, εγώ… έσκασα με πίπα.

μουζουράκης2 Τη δουλειά αυτή την έκανες για να καλύψεις αυτό το κενό της αποδοχής;

Η αποδοχή ήρθε όταν άρχισα να αλλάζω παρέες και βρέθηκα σε έναν κύκλο πιο φιλελεύθερο και, ανεξάρτητα από την κοινωνική σου θέση, τα πολιτικά ή τα θρησκευτικά σου πιστεύω, ήσουν αποδεκτός. Όταν άρχισα να τραγουδάω και να παίζω κιθάρα ήταν μια ψυχική κατάθεση και μια αποδοχή από τους άλλους, βγάζοντας τα ψυχολογικά μου προβλήματα με έναν ευχάριστο τρόπο. Εκεί άρχισα να αισθάνομαι ότι η μουσική είναι ένας ωραίος τρόπος επικοινωνίας. Ο πατέρας μου πάντως μου το είχε σχεδόν απαγορεύσει να κάνω αυτή τη δουλειά. Όταν μου πήρε την πρώτη μου κιθάρα, εκεί κάπου στα 14, μου είπε «δεν θα αφήσεις τις σπουδές σου για να γίνεις ένας μουσικάντης».

Τώρα αισθάνεσαι περιθωριοποιημένος;

Όχι, καθόλου. Το μεγάλο μου στοίχημα σε πιο μικρή ηλικία, ήταν να γίνω αποδεκτός έτσι όπως είμαι. Δεν μπορούσα να καταλάβω την αντίδραση απέναντι στο σκουλαρίκι ή στο τατουάζ. Είχα κολλήσει στην επανάσταση της εφηβείας του «γιατί να είναι όλα γραμμένα έτσι;». Νομίζω ότι στα 18 μου ήμουν πολύ πιο σίγουρος για κάποια πράγματα που τώρα δεν είμαι.

Πώς ήσουν αλήθεια με τα κορίτσια στην εφηβική ηλικία;

Πρώτη φορά ζήτησα από κοπέλα να βγούμε για καφέ στα 15 μου. Δεν είπαμε κουβέντα. Μετά άργησα να ξαναπροσπαθήσω. Εκεί στα 16-17 προσπαθούσα αλλά με έπιανε το ρομαντικό μου. Το δεύτερο ραντεβού κράτησε γύρω στη μισή ώρα. Την είχα πάει βόλτα στη Ναυαρίνου και την Αριστοτέλους και της τραγουδούσα σε όλη τη διαδρομή. Όταν γυρίσαμε πίσω με χώρισε. Γενικά ήμουν πολύ μαζεμένος. Από μικρός είχα την εντύπωση ότι για να φιλήσεις μια κοπέλα, πρέπει να παίξεις στον κινηματογράφο.

Ναι, αλλά όταν άρχισες να τραγουδάς ήταν όλα πιο εύκολα με τις γυναίκες, έτσι δεν είναι;

Στη Θεσσαλονίκη, όταν ξεκίνησα να κάνω αυτή τη δουλειά, δούλευα και delivery σε μια πιτσαρία. Το παράλογο ήταν πως την ώρα που πήγαινα τις πίτσες και μου άνοιγε μια ωραία κοπέλα, περίμενα να μου πει «πέρασε μέσα να πιεις μια πορτοκαλάδα». Δεν έγινε ποτέ αυτό. Και το βράδυ στο μαγαζί που ήμουν ο ίδιος άνθρωπος, έβλεπες μια ανάλογη κοπέλα να σε κοιτάει στα μάτια και να σιγοτραγουδάει μαζί σου. Τελικά, μάλλον, δεν γοήτευε η προσωπικότητά μου, το χαμόγελό μου ή τα μάτια μου, αλλά η εξουσία!

Πόσες φορές έχεις πει «αυτό δεν θα το ξανακάνω»; 

Πολλές φορές, για διάφορα πράγματα. Έχω πει «όχι» σε πολλά πράγματα που έχω κάνει ξανά. Ακόμα και το ότι τώρα κάνω θέατρο. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις πώς θα εξελιχθεί η ταινία που λέγεται ζωή σου.

Έχεις την ανάγκη να εξαρτάσαι από τη σύντροφό σου; Ναι και την ανάγκη να εξαρτάται και ο άλλος από εμένα, το έχω παίξει αυτό το παιχνίδι και ακόμα το παίζω. Δεν λέω ότι μπορώ να ξεφύγω από αυτό αλλά είναι πιο εύκολα τα πράγματα όταν δέχομαι τις αδυναμίες των άλλων και τις δικές μου – και να μπορώ να με δικαιολογώ, να είμαι υπεράνω κάποιων συναισθημάτων ζήλιας.

Ζηλεύεις πολύ;

Παλιά πάρα πολύ. Τώρα όχι τόσο. Είναι και ο άλλος τι δικαίωμα σού δίνει. Είναι μια διαδικασία απεξάρτησης το να μη ζηλεύεις. Είναι όπως με το αλκοόλ. Η ζήλια είναι σύμπτωμα του γεγονότος ότι εσύ δεν έχεις αρκετή πίστη στον εαυτό σου και δεν είσαι αρκετά αυτάρκης, ώστε να το ξεπεράσεις και να πεις «εμένα η χαρά μου είναι να δίνω αγάπη». Η μοναδική αγάπη που πραγματικά σου ανήκει είναι αυτή που χαρίζεις. Ό,τι καλό κάνεις θα το πάρεις πίσω, αλλά νομίζουμε ότι θα πάρουμε πίσω τα δώρα από αυτόν που του δώσαμε. Για να έχουμε την ευγνωμοσύνη του. Αν, όμως, δεν δεις τον εαυτό σου σημαντικό δεν θα το δει κανείς και, μια ζωή, θα εξαρτάσαι από τον άλλον. Και είναι δικαίωμα του άλλου να εκμεταλλευτεί την αδυναμία σου .

Mouzourakis2

Είχες πει ότι το «εγώ» σου είχε υπερτροφοδοτηθεί μετά το «4» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.

Νομίζω ότι περνάς μια διαδικασία στην οποία από την υπερέκθεση προσπαθείς να φανείς αντάξιος, έχοντας το φόβο ότι δεν είσαι αρκετά άξιος όλης αυτής της αγάπης που δέχεσαι και πρέπει να το αποδείξεις. Και, για να το αποδείξεις, πρέπει να κάνεις κάτι τεράστιο ή μαγικό για να μη βγεις λίγος. Μέσα στο άγχος για να μη βγεις λίγος μπορεί να πληγώσεις ανθρώπους που σε περιβάλλουν, είτε συνεργάτες, είτε φίλους και εκεί χάνεις την ουσία γιατί, ενώ αγαπήθηκες για αυτό που ήσουν, προσπαθείς να γίνεις κάτι το οποίο δεν είσαι για να αποδείξεις κάτι σε κάποιους που δεν τους ξέρεις.

Που μετράς περισσότερα λάθη; Στην καριέρα ή στα προσωπικά σου;

Νομίζω ότι έχω κάνει λάθη καριέρας. Οι προσωπικές μου επιλογές δεν ήταν ποτέ λάθος. Οι προσωπικές επιλογές μπορεί να ήταν, όμως, λάθη καριέρας. Θα μπορούσα να είχα κάνει καλύτερες καριερίστικες κινήσεις, αλλά πολλές από αυτές ήρθαν σε αντίθεση με προσωπικές μου επιλογές και αποφάσισα να τις αποφύγω. Η καριέρα και η επιτυχία είναι σαν τους χτύπους της καρδιάς. Όσο πιο πολύ τρέχεις και τη ζορίζεις τόσο πιο πολύ περιορίζεσαι. Στο κάτω-κάτω δεν είμαι κανένας μεσσίας της τέχνης. Είναι λογικό φέτος να κάνω μια επιτυχία και αύριο μια αποτυχία.

Σε έχει αλλάξει η Μαρία ως άνθρωπο;

Φαντάζομαι πως όλοι αλλάζουμε μέσα από τις σχέσεις. Αλλά δεν ξέρω και τι άνθρωπος θα ήμουν αν δεν είχα περάσει και μέσα από αυτό.

μουζουράκης4

Το γεγονός ότι είσαι με έναν άνθρωπο που είναι μέσα στη δουλειά σε βοηθάει; Αμβλύνει ή οξύνει κάποιες καταστάσεις;

Επειδή είναι στη δουλειά, το κάνει πιο εύκολο ως προς την κατανόηση των ψυχολογικών προβλημάτων που μπορεί να έχω. Αυτό φέρνει μια ισορροπία. Κι ελπίζω να κάνω κι εγώ το αντίστροφο…