Pas Son Genre
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Μήπως Είσαι ο Τύπος μου;)

Ο Κλεμέν, ένας νέος Παριζιάνος καθηγητής φιλοσοφίας μετατίθεται για έναν χρόνο, στην επαρχιακή πόλη Αράς. Mακριά από το Παρίσι και την νυχτερινή του ζωή, ο Κλεμέν δεν ξέρει πώς θα καταφέρει να περάσει αυτόν το χρόνο, παρά την βοήθεια του Καντ και του Προυστ.

 Η Τζένιφερ, μια όμορφη κομμώτρια από το Αράς, πιστεύει ότι ένα καλό κούρεμα μπορεί να αλλάξει την ζωή των ανθρώπων και περνάει τον χρόνο της διαβάζοντας κουτσομπολίστικα περιοδικά και τραγουδώντας καραόκε.

Όταν οι δυο τους συναντηθούν, ο έρωτάς τους θα είναι δυνατός και θα τους συναρπάσει. Είναι όμως αυτός ο έρωτας αρκετός για να γεφυρώσει τους δύο διαφορετικούς κόσμους τους;

Kuzu
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Το Αρνάκι)

Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Τούρκους σκηνοθέτες, αλλά και διακεκριμένος εικαστικός καλλιτέχνης, ο Κουτλούγ Αταμάν («The Serpent’s Tale», «Lola + Bilidikid», «2 Girls») επιστρέφει με μια νέα, ακαταμάχητη κινηματογραφική δημιουργία, ένα τρυφερό όσο και ρεαλιστικό σύγχρονο παραμύθι, βραβευμένο στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Σύμφωνα με την παράδοση στα χωριά της Ανατολικής Ανατολίας, η 27χρονη Μεντινέ πρέπει να σερβίρει αρνάκι στο φούρνο στην τελετή περιτομής του πεντάχρονου γιου της, Μερτ. Φτωχή αλλά αποφασισμένη, η Μεντινέ βάζει την οικογένειά της να κόβει κλαδιά, προκειμένου να βγάλουν τα χρήματα για να αγοράσουν το αρνί, ενώ ο Ισμαήλ, ο μάλλον αχαΐρευτος σύζυγός της, μοιάζει να ανησυχεί για τη δυναμική συμπεριφορά της γυναίκας του. Στο μεταξύ, ζηλεύοντας την προσοχή που απολαμβάνει ο Μερτ, η δαιμόνια αδελφή του, Βιζντάν, τον πείθει πως αν δεν βρεθεί αρνί, τότε το έδεσμα για το εορταστικό τραπέζι θα είναι… ο ίδιος. Ο αρχηγός του χωριού βρίσκει στον Ισμαήλ δουλειά στα σφαγεία, όμως οι φίλοι του θα τον σπρώξουν στα δίχτυα μιας πληθωρικής πόρνης, κάτι που θα κάνει ακόμη πιο δύσκολη την αγορά του πολυπόθητου αμνού. Η Μεντινέ επιμένει. Ο Μερτ έχει τους δικούς του λόγους να θέλει να βρεθεί ένα ζώο, και η αποφασιστικότητά του συναγωνίζεται αυτήν της μητέρας του. Κι ενώ η περηφάνια της την κάνει να αρνηθεί ακόμα και την υποστήριξη της μητέρας της, η Μεντινέ θα δεχτεί βοήθεια από ένα απρόσμενο πρόσωπο.

Με άκρως επιβλητική διεύθυνση φωτογραφίας που αξιοποιεί στο έπακρο τα μεγαλειώδη ορεινά τοπία και τις αχανείς εκτάσεις της Ανατολίας, «Το Αρνάκι» μας ταξιδεύει στις απρόσιτες γωνιές της τουρκικής ενδοχώρας, για να μας συστήσει έναν ολόκληρο άγνωστο κόσμο όπου ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει. Αποσπώντας δύο από τις ωραιότερες παιδικές ερμηνείες των τελευταίων ετών από τους ανήλικους ηθοποιούς του, ο χαρισματικός σκηνοθέτης Κουτλούγ Αταμάν μετατρέπει την απρόβλεπτη οδύσσεια των πρωταγωνιστών του σε ένα τρυφερό και παιχνιδιάρικο φιλμ, γεμάτο γενναιόδωρες πινελιές χιούμορ και καίριες πολιτικές αιχμές, κάπου ανάμεσα σε ένα σύγχρονο, ρεαλιστικό παραμύθι και μια βαθιά ανθρώπινη, οικουμενική και διαχρονική ιστορία για τα μυστήρια της ανθρώπινης συμπεριφοράς, τους φόβους και τις επιθυμίες μας.

Le Dernier Coup de Marteau
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Το Τελευταίο Χτύπημα)

Όταν μπαίνει για πρώτη φορά στην Όπερα του Μονπελιέ, ο δεκατριάχρονος Βικτόρ δεν ξέρει τίποτα για μουσική. Επίσης, δεν γνωρίζει τον πατέρα του, Σαμουέλ Ροβινσκί, ο οποίος βρίσκεται εκεί για να διευθύνει την 6η Συμφωνία του Μάλερ. Ο Βικτόρ ξεκινά να τον παρακολουθεί από απόσταση και ανακαλύπτει έναν καινούριο κόσμο… εκείνον της πρόβας.

Όταν η Νάντια, η μητέρα του τον ενημερώνει ότι θα πρέπει να αφήσουν το σπίτι τους στην παραλία, ο Βικτόρ αρχίζει να ανησυχεί, τόσο για την ίδια, καθώς θεωρεί ότι κάτι του κρύβει, όσο και για την Λούνα, την Ισπανίδα γειτόνισσά του, την οποία έχει ερωτευτεί. Στην προσπάθεια του να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, ο Βικτόρ αποφασίζει να αποκαλυφθεί στον πατέρα του για πρώτη φορά…

Η Αλίξ Ντελαπόρτ επιστρέφει με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της για να διηγηθεί μια ιστορία ενηλικίωσης, με ψυχραιμία και ρεαλισμό.

Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται στο φινάλε της 6ης Συμφωνίας του Μάλερ, γνωστής και ως “Τραγικής”. Ο ήρωας του έργου δέχεται τρία χτυπήματα τις μοίρας, τα οποία συμβολίζονται μουσικά από τρία χτυπήματα των κρουστών της ορχήστρας. Ο συνθέτης αναθεωρώντας την 6η Συμφωνία του, έθεσε στη διακριτική ευχέρεια του διευθυντή της εκάστοτε Ορχήστρας το αν θα παίξει ή όχι το τρίτο και τραγικό χτύπημα, εκείνο της ‘συντριβής’.

Life

 

Ο δημιουργός του «Control» φωτίζει ένα άγνωστο κεφάλαιο από την πολυτάραχη ζωή του Τζέιμς Ντιν (Ντέιν ΝτεΧάαν), δραματοποιώντας τη φιλία που ανέπτυξε μαζί του ο φωτογράφος του περιοδικού Life Ντένις Στοκ (Ρόμπερτ Πάτινσον), όταν ανέλαβε να τον απαθανατίσει. Το βιογραφικό celebrity δράμα της χρονιάς προβάλλεται την ημέρα ακριβώς της 60ής επετείου του θανάτου του Ντιν.

Βασισμένη στην αληθινή ιστορία της φιλίας του φωτογράφου Ντένις Στοκ και του Τζέιμς Ντιν, που ξεκίνησε όταν ο Στοκ ανέλαβε να φωτογραφήσει τον ηθοποιό για το περιοδικό LIFE το 1955.

Ο νεαρός φωτογράφος Ντένις Στοκ, ακολουθεί τον ανερχόμενο ηθοποιό Τζέιμς Ντιν, στην προσπάθεια του να δώσει φρέσκο υλικό στο περιοδικό LIFE. Ο Τζέιμς είναι χαοτικός, παρασύρεται εύκολα, αλλά ο Ντένις βάζει σκοπό του να τον κάνει να συγκεντρωθεί ή έστω να εμφανιστεί στις συναντήσεις τους. Οι δυό τους θα βρεθούν από την ξέφρενη Νέα Υόρκη στην ενδοχώρα- στο πατρικό του Τζέιμς Ντιν στην Ιντιάνα. Ο Ντένις πιστεύει ότι φωτογραφίζει έναν αστέρα που σύντομα θα γίνει παγκόσμιο φαινόμενο- αυτό που δε γνωρίζει είναι ότι συλλαμβάνει με το φακό του τις τελευταίες στιγμής απλότητας και οικειότητας που θα έχει ποτέ ο Τζέιμς Ντιν.

Everest

Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους νέους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, ο Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ που, με τις ταινίες του έχει κατακτήσει και το εμπορικό Χόλιγουντ, έρχεται να μας αφηγηθεί κινηματογραφικά ακόμα έναν αγώνα επιβίωσης του ανθρώπου στην αφιλόξενη Φύση. Στην επικά δραματική, αληθινή ιστορία που κινηματογραφείται σε εκπληκτικό 3D δύο ορειβατικές ομάδες, προσπαθώντας να κατακτήσουν την πιο ψηλή βουνοκορφή, το Έβερεστ, παγιδεύονται στα χιόνια.

Αμέτρητα ρίσκα. Τεράστιες δυσκολίες. Χρόνια εκπαίδευσης για προκλήσεις που δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν. Αφιλόξενες συνθήκες. Κι όμως, εδώ κι έναν αιώνα, άνθρωποι ανά τον κόσμο, αναζητώντας κάποιο βαθύτερο νόημα στη ζωή τους, προσπαθούν να φτάσουν στην ψηλότερη κορυφή του πιο επικίνδυνου σημείου της Γης, του Έβερεστ. Ό,τι κι αν είναι αυτό, όμως, που τους πυροδοτεί, αυτό που είναι αδιαμφισβήτητο είναι πως στην κορυφή, οι φιλοδοξίες, πολύ συχνά, συναντούν την ανθρώπινη λιποψυχία και τη θηριώδη καταιγίδα.

Η ταινία βασίζεται στα απίστευτα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1996, όταν δύο διαφορετικές αποστολές επιχείρησαν να ανέβουν στην κορυφή του Έβερεστ, ξεπερνώντας κατά πολύ τα ανθρώπινα όρια. Ένας αγώνας επιβίωσης που αποτυπώνεται κινηματογραφικά σε μια επικών διαστάσεων περιπέτεια με πλάνα που κόβουν την ανάσα.

The Martian
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Διάσωση)

Βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Άντι Γουίαρ, η «Διάσωση» αφηγείται την ιστορία του αστροναύτη Μαρκ Γουάτνι (Ματ Ντέιμον), ο οποίος, κατά τη διάρκεια μιας επανδρωμένης αποστολής στον Άρη, θεωρείται νεκρός μετά από μια σφοδρή καταιγίδα και εγκαταλείπεται από το υπόλοιπο πλήρωμα. Όμως, ο Γουάτνι είναι ακόμη ζωντανός και ξαφνικά βρίσκεται μόνος σε έναν αφιλόξενο πλανήτη. Έχοντας ελάχιστες προμήθειες, πρέπει να επιστρατεύσει την εφευρετικότητα, την ευφυΐα και το κουράγιο του για να επιβιώσει και να βρει έναν τρόπο να ειδοποιήσει τη Γη ότι είναι ζωντανός.

Εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά, η NASA και μία ομάδα διεθνών επιστημόνων δουλεύουν ακούραστα για να φέρουν πίσω τον «Αρειανό», ενώ ταυτόχρονα τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος σχεδιάζουν μία τολμηρή, αν όχι αδύνατη, επιχείρηση διάσωσης. Καθώς αυτές οι ιστορίες γενναιότητας εξελίσσονται, ο κόσμος ενώνεται για να υποστηρίξει την προσπάθεια επιστροφής του Γουάτνι.

Με τις σκηνοθετικές οδηγίες του σπουδαίου σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ, «Η Διάσωση» έχει ένα λαμπερό καστ που περιλαμβάνει επίσης τους Τζέσικα Τσαστέιν, Κρίστεν Ουίγκ, Κέιτ Μάρα, Μάικλ Πένια, Τζεφ Ντάνιελς, Τσιουέτελ Ετζίοφορ, και Ντόναλντ Γκλόβερ.