Συνέντευξη: Λυδία Καραθανάση

Αν τη ρωτήσεις τι δουλειά θα έκανε αν δεν ήταν ηθοποιός, δεν μπορεί να σου απαντήσει συγκεκριμένα, μα όπως μου είπε χαρακτηριστικά «Σίγουρα δε θα ήμουν δημόσιος υπάλληλος, βαριέμαι». Όπως μου αποκάλυψε καθώς μιλούσαμε, ο μπαμπάς της ήταν πάντα πιο αυστηρός, ενώ είχε πάντα «ψήφο εμπιστοσύνης» από τη μητέρα της. Κόρη του Κώστα Ρηγοπούλου και της Κάκιας Αναλυτή. Η Ζωή Ρηγοπούλου, όπως θα λέγαμε πολύ απλά,  «δε μασάει». Μιλήσαμε για το θέατρο, την τηλεόραση, τους γονείς της, το ελληνικό metoo, τις Άγριες Μέλισσες και άλλα πολλά.

Κάντε τώρα «βουτιά» στον κόσμο της Ζωής Ρηγοπούλου.

Τι λέει η Ζωή για την Ζωή;

Αν ήθελα να βάλω έναν τίτλο σε μένα θα έβαζα ότι είμαι μία πολύ βροντόφωνη παρουσία που όμως διάγει έναν πολύ χαμηλόφωνο βίο. Όλο αυτό ενέχει μία αντίφαση. Δεν είμαι ένας ήσυχος άνθρωπος.

Κυρία Ρηγοπούλου, βρισκόμαστε στην περίοδο που βγαίνουμε από το lockdown, ανοίγουν οι δραστηριότητες, τα θέατρα. Εσάς, σε τι φάση σας βρίσκουμε;

Ήταν στραβό το κλήμα το έφαγε και ο γάιδαρος. Ο κλάδος βάλλεται πολλά χρόνια, δεν είναι καινούργιο. Μη υπαρχούσης της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος, η οποία τον καιρό που έγινε είχε μια λογική, και λόγω του ότι εν δυνάμει είναι όλοι ηθοποιοί, αυτό έκανε το χώρο ξέφραγο αμπέλι και επίσης κάποιοι άνθρωποι που μπορούν να ζήσουν και από άλλες δουλειές, κάνουν παράλληλα και τους ηθοποιούς. Ανεξάρτητα από το αν είναι καλοί ή κακοί, παίρνουν ένα κομμάτι από τη δουλειά μας, εμάς που ζούμε από αυτό. Ήρθε η οικονομική κρίση, ήρθε και ο ιός και δυσκόλεψε κι άλλο η κατάσταση.

Ακούς τόσο την κυβέρνηση όσο και την αντιπολίτευση μιλούν για τα γυμναστήρια, για τα κέντρα αισθητικής, που βεβαίως βάλλονται, όμως δεν έχω ακούσει ούτε μία κουβέντα για τους ηθοποιούς, τους μουσικούς, τους χορευτές. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι πάνω από ένα χρόνο στην ανέχεια. Είναι πολύ θλιβερό κάποιοι άνθρωποι να προτιμούν να ζουν από το επίδομα παρά να προτιμούν να ανοίξει η δουλειά γιατί αυτή η δουλειά δεν πληρώνεται. Ο ιός όμως δεν είναι η αιτία, είναι η κορφή του παγόβουνου.

Οι γονείς σας, ο Κώστας Ρηγόπουλος και η Κάκια Αναλυτή, δύο μεγάλοι ηθοποιοί, τι σας είπαν για την απόφασή σας να ασχοληθείτε με την υποκριτική; Ήταν θετικοί ή αρνητικοί;

Έχω μεγαλώσει σε μία πολύ δημοκρατική οικογένεια με πολλή κουβέντα, κανείς δεν μου είπε τι θα κάνω. Έβλεπαν ότι από μικρή είχα διάφορες κλίσεις. Όποια πορεία διάλεγα θα με στήριζαν. Δεν ήταν ούτε φανατικά θετικοί, ούτε φανατικά αρνητικοί. Πάντα μου έλεγαν «Να κάνεις αυτό που πιστεύεις ότι σ’αρέσει και να προσπαθήσεις να το κάνεις καλά».

Ο Κώστας Ρηγόπουλος και η Κάκια Αναλυτή (δεξιά)

Σας είδαμε στις Άγριες Μέλισσες, στον ρόλο της θείας Ευσεβίας, θεία του Βόσκαρη. Νομίζω είναι ένας ρόλος κλειδί. Πώς προέκυψε η συμμετοχή σας στη σειρά;

Με την εταιρεία παραγωγής που κάνει τις Μέλισσες έχω δουλέψει πολλά χρόνια. Ο ρόλος της θείας Ευσεβίας είναι ένας από εκείνους που μπήκαν για να βοηθήσουν το σενάριο να πάει παρακάτω. Ήταν ρόλος κλειδί για τον Βόσκαρη. Η γνωριμία του με τη θεία του τον οδήγησε στην ολοκλήρωση, όπως επέλεξε εκείνος να την κάνει. Παρόλο που δεν το έδειχνε, η αποκάλυψη της αλήθειας, τον ταρακούνησε.

Είναι ένα πολύ ωραία γραμμένο σίριαλ, μία πάρα πολύ ωραία παραγωγή, πολύ ακριβή με πολλή δουλειά, με δύο συνεργεία, με τρεις σκηνοθέτες, με πολλούς σεναριογράφους. Είναι πολύ σοβαρή δουλειά. Για μένα το μεγαλύτερο δέλεαρ ήταν ότι πρώτη φορά στην τηλεόραση δε μου ζητήθηκε να κάνω κάτι κωμικό. Δεν έχω κάνει στην τηλεόραση κάτι δραματικό. Στο θέατρο το έχω κάνει πολλές φορές. Αυτό οφείλεται στο ότι έχω κάνει λιγότερο τηλεόραση, πολύ επιλεκτικά.

Σκέφτομαι ότι μάλλον είστε πολύ επιλεκτική

Οι ηθοποιοί επιλέγονται, δεν επιλέγουν. Εκτός αν είσαι πολύ υψηλά ιστάμενος. Επιλέχθηκα για πράγματα που δεν ήθελα και για πράγματα που θα ήθελα πολύ να κάνω δεν επιλέχθηκα.

Υπάρχει κάποια δουλειά στην τηλεόραση που θα θέλατε να είστε και δεν ήσασταν;

Βλέπω πολύ τηλεόραση. Θέλω πάντα πριν κράξω κάτι να το έχω δει. Υπάρχουν άνθρωποι που λένε δεν έχω τηλεόραση, αλλά στο μεταξύ έχουν κράξει τα πάντα. Αυτή τη στιγμή ο ”Σιωπηλός δρόμος” στο Mega, είναι χάρμα. Είναι μία εξαιρετική σειρά γραμμένη από το δίδυμο των Μελισσών.

Θα φέρει κι άλλες ανατροπές η θεία Ευσεβία;

Τελειώσαμε για αυτή τη σεζόν. Πολύς κόσμος θα λείψει από την επόμενη. Τα πράγματα δεν θα είναι όπως τα έχουμε μάθει. Θα αλλάξει η εποχή, θα προχωρήσει χρονολογικά. Νομίζω ότι δεν θα δούμε παλιές ιστορίες. Ο ρόλος της Ευσεβίας έδωσε ένα ωραίο φινάλε στον Βόσκαρη. 

Κυρία Ρηγοπούλου, πώς ορίζετε το χιούμορ;

Καταρχάς είναι σπάνιο. Δεν μαθαίνεται, είναι έμφυτο. Το χιούμορ ή το ΄χεις ή δεν το ‘χεις. Είναι ένδειξη ευφυϊας και κοιτάζοντας την ζωή μου πίσω, όλες μου οι επιλογές, είτε συντρόφων είτε φιλικές είτε επαγγελματικές είχαν καθοριστικό παράγοντα το χιούμορ και κατ’επέκταση το μυαλό. Μ’ αρέσουν οι έξυπνοι άνθρωποι.

Θα μου πείτε λίγα λόγια για το ελληνικό metoo;

Είναι πάρα πολύ σημαντικό το ότι βγήκαν άνθρωποι και μίλησαν ξεκινώντας από την Μπεκατώρου που έκανε αυτή τη φοβερή έναρξη. Από εκεί και πέρα δόθηκε το κουράγιο σε ανθρώπους να βγουν και να πουν πράγματα που έπρεπε. Τόσο για τη δική τους ψυχική υγεία όσο και για την υγεία του χώρου. 

Δεν είχα ιδέα για τα περισσότερα από αυτά. Κάποια βέβαια δεν μου έφεραν καμία έκπληξη.

Από την παράσταση ''Αστραπές χωρίς βροντή'', Αμφιθέατρο σε σκηνοθεσία Λήδας Τασοπούλου

Είχατε συνεργαστεί με τον κ. Φιλιππίδη;

Ναι έχω συνεργαστεί. Διάβασα κάτι και ήταν πολύ πετυχημένο, έλεγε το εξής: «και μένα δεν με έχει δαγκώσει ρινόκερος αλλά δεν μπορώ να σας πω ότι είναι καλοί οι ρινόκεροι». Αν δεν έχεις γνώση για κάτι καλό είναι να μη μιλάς. Εσύ μπορεί να έχεις περάσει πολύ ωραία, αν θες το καταθέτεις. Αλλά δεν είναι σωστό επειδή εσύ πιστεύεις κάτι, να διαγράφεις κάποιες γυναίκες, που είχαν το θάρρος με πολύ κόπο και βάσανο ψυχής, να βγουν να μιλήσουν. Γίνεσαι το λιγότερο ανόητος. Εκτός αν υπάρχει κάτι πιο ύποπτο πίσω από αυτό.

Είναι πολλά τα πρόσωπα για τα οποία ακούστηκαν. Για κάποια μπορεί να μου ταιριάξει η εικόνα τώρα που το σκέφτομαι, για κάποια άλλα δεν είχε πάει ο νους μου. Προσωπική εμπειρία δεν είχα ποτέ. Άλλωστε εγώ βγήκα στον χώρο 19 ετών, παντρεμένη με ένα παιδί. Και με δύο γονείς πίσω μου που ήταν επώνυμοι.   

Μετά από όλα αυτά ξεκινάει πιστεύετε μία νέα εποχή;

Διατηρώ τις αμφιβολίες μου γιατί βλέπω ανθρώπους της δουλειάς μου να λένε ότι όλα αυτά είναι ψέματα. Παίζουν πολλά πράγματα ρόλο. Η προσωπική ανάγκη του καθενός για ανέλιξη και τι θέλει να πετύχει. Δεν είναι πάντα όλα τόσο αθώα. Επίσης υπάρχουν και φιλίες. Κάποιος μπορεί να θέλει να στηρίξει τον φίλο του ακόμα και αν είναι βιαστής.

 Αναφερθήκατε στο Mega προηγουμένως και αναρωτιέμαι με τι ματιά παρακολουθήσατε το μαύρο στο κανάλι.

Η περίοδος που έκλεινε το Mega ήταν η περίοδος που κάναμε την ”Κλινική περίπτωση” με τον Γιάννη Μπέζο. Ήταν μία εξαιρετική σειρά με εξαιρετικούς συνεργάτες που μείναμε φίλοι με πολλούς από αυτούς. Είχαμε κάνει την πρώτη σεζόν και είχαμε σκίσει. Συζητούσαμε για τη δεύτερη. Εμάς μας αφορούσε πάρα πολύ αυτό που συνέβη. Πρακτικά και οικονομικά χάσαμε πολλά δικαιώματα.

Τα οποία εξακολουθούν να είναι απλήρωτα;

Με τις αλλαγές που έγιναν στην ιδιοκτησία κάποια πράγματα παραγράφηκαν. Μιλάμε για πολλά λεφτά. Θα μπορούσαμε να είχαμε ζήσει πιο αξιοπρεπώς όλο αυτό το διάστημα. Αυτή η ιστορία με το Mega μας χτύπησε ποικιλοτρόπως. Και ως τηλεθεατής έχασα ένα κανάλι που έβλεπα.

Τρία πράγματα στα οποία λέτε ναι και τρία πράγματα στα οποία λέτε όχι;

Όχι στα λεφτά, δε με θέλουν και δεν τα θέλω. Όχι στη βλακεία και κατ΄επέκταση και στην κακία.

Ναι στους συνειδητά καλούς ανθρώπους, ναι στο χαμόγελο, ναι στο ταλέντο.

Τι ετοιμάζετε από εδώ και πέρα;

Αυτό που ετοιμάζαμε από πέρυσι με την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το Good People. Μας έκλεισε ο ιός μία βδομάδα πριν την πρεμιέρα. Περιμένουμε τη νέα σεζόν.

Εμβολιαστήκατε;

Βεβαίως, πιστεύω πολύ στην επιστήμη και καθόλου στις θεωρίες συνομωσίας.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Ζωής Ρηγοπούλου:

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!