Στις φυλακές της Τρίπολης οδηγείται από τη ΓΑΔΑ, όπου βρισκόταν, ο γνωστός ηθοποιός Πέτρος Φιλιππίδης, έπειτα από την απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα για προφυλάκισή του με φόντο τις κατηγορίες για έναν βιασμό και δύο απόπειρες. Στις συγκεκριμένες φυλακές βρίσκεται προφυλακισμένος και ο Δημήτρης Λιγνάδης.

Ο γνωστός ηθοποιός προσήλθε χθες Τρίτη υπό άκρα μυστικότητα στην ανακρίτρια και έδωσε εξηγήσεις για όσα του προσάπτουν τρεις γυναίκες συνάδελφοί του.

Οι εξηγήσεις του ωστόσο δεν έπεισαν, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η προφυλάκισή του.

Ο Πέτρος Φιλιππίδης συνοδευόμενος από ισχυρές δυνάμεις προστασίας, φορώντας χειροπέδες, μάσκα προστασίας και καπέλο οδηγήθηκε στις φυλακές Τρίπολης το μεσημέρι της Τετάρτης.

Η ποινική δίωξη σε βάρος του Π. Φιλιππίδη για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού σήμανε την «αρχή του τέλους» για τον ηθοποιό, ο οποίος χθες πέρασε την πρώτη του νύχτα ως κρατούμενος.

Πριν την κλήτευσή του από την ανακρίτρια, ο συνήγορός του είχε καταθέσει αίτημα να μη γνωστοποιηθεί η ημέρα προσέλευσης του πελάτη του στην πρώην Σχολή Ευελπίδων λόγω της κακής ψυχολογικής κατάστασής του και επειδή είναι αναγνωρίσιμο πρόσωπο. Το αίτημα έγινε δεκτό.

Καθοριστικές για την «τύχη» του γνωστού πρωταγωνιστή του θεάτρου και της τηλεόρασης ήταν οι μαρτυρικές καταθέσεις που έδωσαν τα τρία φερόμενα θύματα τα οποία επιβεβαίωσαν μέχρι κεραίας όσα είχαν υποστηρίξει ενώπιον του εισαγγελέα. Επικαλέστηκαν δε πρόσθετα στοιχεία προς επίρρωση των καταγγελιών τους, τα οποία θεωρήθηκαν ιδιαίτερα επιβαρυντικά για τον Πέτρο Φιλιππίδη.

Οι καταγγελίες των τριών γυναικών αποτέλεσαν την «κορυφή του παγόβουνου», καθώς αφορούν αδικήματα ενεργά, τα οποία δεν έχουν υποπέσει σε παραγραφή. Και αυτό γιατί υπήρξαν και άλλες καταγγελίες σε βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη, οι οποίες έφτασαν από το ΣΕΗ στη Δικαιοσύνη, αλλά ήταν παραγεγραμμένες, αφού τα αδικήματα ήταν πλημμεληματικού χαρακτήρα.

Η ποινική διαδικασία για τον Πέτρο Φιλιππίδη άνοιξε μετά τη δεύτερη επίσκεψη του προέδρου του Πειθαρχικού του ΣΕΗ Πασχάλη Τσαρούχα στην Εισαγγελία, οπότε και άρχισαν να ερευνώνται τα «έργα και οι ημέρες» του ηθοποιού.

Ο εισαγγελέας Κ. Σπυρόπουλος, αφού αξιολόγησε τα στοιχεία και τις καταθέσεις που έλαβε, στο πλαίσιο της έρευνας κάλεσε τελικά, πριν το Πάσχα, σε εξηγήσεις τον Πέτρο Φιλιππίδη ως ύποπτο διάπραξης κακουργηματικών πράξεων, τις οποίες ο ίδιος στο υπόμνημά του αρνήθηκε, ισχυριζόμενος ότι ουδέποτε παρενόχλησε τις συναδέλφους του, αλλά για λόγους εκδίκησης εκείνες στρέφονται εναντίον του καθώς δεν συνεργάστηκε μαζί τους.

Η ποινική δίωξη σε βάρος του Π. Φιλιππίδη για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού σήμανε την «αρχή του τέλους» για τον ηθοποιό.

Σήμερα το πρωί ο γνωστός ηθοποιός ενδέχεται να μεταχθεί από τη ΓΑΔΑ, όπου διανυκτέρευσε, στην πρώην Σχολή Ευελπίδων για να πάρει από τον εισαγγελέα Εκτέλεσης Ποινών το φυλακιστήριο.

Ο βιασμός μέσα στο θέατρο

Ο βιασμός φέρεται ότι τελέστηκε μέσα στο θέατρο «Ήβη» το 2008, όταν η γυναίκα που καταγγέλλει τον Πέτρο Φιλιππίδη συναντήθηκε, όπως καταθέτει, μαζί του, προκειμένου να συζητήσουν για μια επαγγελματική συνεργασία. Ήθελε να τη δει για έναν ρόλο, όπως ανέφερε η νεαρή ηθοποιός. Εκείνος όμως, σύμφωνα με όσα κατέθεσε, μετά τη συζήτηση που είχαν, φέρεται να της επιτέθηκε και, παρά τις προσπάθειές της να αμυνθεί, δεν τα κατάφερε. Όπως υποστήριξε η γυναίκα, ο Π. Φιλιππίδης την υποχρέωσε σε σεξουαλικές πράξεις παρά τη θέλησή της. Αρχικά μάλιστα η ίδια είχε μιλήσει για απόπειρα βιασμού, αλλά ο εισαγγελέας εκτίμησε πως από την περιγραφή της φαίνεται πως συνίσταται βιασμός, αναβαθμίζοντας την κατηγορία σε βάρος του ηθοποιού.  

Απόπειρα βιασμού στο καμαρίνι

Τον Φεβρουάριο του 2010 φέρεται να τελέστηκε η πρώτη από τις καταγγελλόμενες απόπειρες βιασμού. Όπως κατέθεσε η καταγγέλλουσα, είχε επισκεφτεί τον μεγάλο πρωταγωνιστή στο θέατρο «Μουσούρη». Της είχε αναφέρει πως έψαχνε αντικαταστάτρια ηθοποιού που συμμετείχε στο έργο και, όπως είπε, της ζήτησε να βρεθούν στο θέατρο πριν την απογευματινή παράσταση προκειμένου να της δώσει ένα διορθωμένο σενάριο του ρόλου της. Η γυναίκα ισχυρίστηκε πως την οδήγησε στο καμαρίνι του, όπου αποπειράθηκε να τη βιάσει. «Άπλωσε πάνω μου τα χέρια του και με στρίμωξε στη γωνία. Μου όρμησε, με φιλούσε στον λαιμό και ήθελε να φτάσει στα χείλη μου. Προσπαθώντας να ξεφύγω του έλεγα “σας παρακαλώ, σταματήστε, δεν θέλω να το κάνουμε αυτό, δεν αισθάνομαι καλά, αφήστε με, με πονάτε» ανέφερε στην κατάθεσή της η γυναίκα, εξηγώντας ότι, λίγο πριν κατορθώσει να διαφύγει, ο ηθοποιός τής είπε: «Μη φωνάζεις τσάμπα, δεν είναι κανείς στο θέατρο».

Απειλές μετά την απόπειρα βιασμού

Τον Αύγουστο του 2014 φέρεται να τελέστηκε η δεύτερη απόπειρα βιασμού, για την οποία μάλιστα, σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, ασκήθηκαν έντονες «πιέσεις» προκειμένου να μη φτάσει στη Δικαιοσύνη. Στην κατάθεσή της η γυναίκα υποστήριξε πως είχε συναντηθεί με τον ηθοποιό σε μια καφετέρια προκειμένου να συζητήσουν για επαγγελματικό ζήτημα και στη συνέχεια εκείνος προσφέρθηκε να την πάει σπίτι της. Η καταγγέλλουσα δέχθηκε, αλλά, όταν μπήκαν στο αυτοκίνητό του, εκείνος -σύμφωνα με την ίδια- δεν τη μετέφερε σπίτι της, αλλά σε ένα στενό στο Ψυχικό, όπου επιχείρησε να την κακοποιήσει σεξουαλικά, αφού κλείδωσε τις πόρτες του αυτοκινήτου, χωρίς ευτυχώς να τα καταφέρει. Ύστερα δε από τη δημόσια καταγγελία της, η γυναίκα φέρεται να δέχτηκε απειλές για να μην προχωρήσει…

Κοινό χαρακτηριστικό πάντως σε όλες τις υποθέσεις ήταν η σεξουαλική βία και η καλλιέργεια του φόβου στις νεαρές ηθοποιούς πως αν έφερναν αντιστάσεις θα έμεναν για πάντα εκτός θεάτρου.

Οι βαριές καταγγελίες που παραγράφηκαν

Οι πρώτες καταγγελίες πάντως σε βάρος του Π. Φιλιππίδη έγιναν επωνύμως από τις συναδέλφους του, Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπη Αναστασοπούλου και Λένα Δροσάκη, οι οποίες περιέγραψαν την προσβλητική συμπεριφορά του προφυλακισμένου ηθοποιού, άλλοτε με σεξουαλική βία και άλλοτε με λεκτική ή ψυχολογική. Αν και τα αδικήματα που καταλογίζονταν είχαν πλέον υποπέσει σε παραγραφή, εντούτοις έδωσαν στις δικαστικές και εισαγγελικές αρχές το «περίγραμμα» της συμπεριφοράς του ηθοποιού.

«Είναι ικανός για όλα»

«Ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ, τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει» τόνισε η  Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, ενώ αναφέρθηκε σε όσα έζησε στην παράσταση «Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον στο θέατρο «Βρετάνια» το 2000, όταν ήταν 24 χρόνων. «Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μια συνεχή ανησυχία που έφθανε στα όρια του τρόμου. Ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. Φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα, όπως μου είχε αποδείξει με τις πράξεις του».

Η ηθοποιός δήλωσε πως, κάθε φορά που υπήρχε ένας δικός της άνθρωπος στην παράσταση, στη σκηνή του έργου κατά την οποία έπρεπε να ανταλλάξουν ένα τρυφερό φιλί, εκείνος τη φιλούσε με βία προκαλώντας επιφώνημα απέχθειας στο κοινό. «Όλο αυτό το αίσθημα επεδείκνυε όταν ερχόταν και ο τότε σύντροφός μου να δει την παράσταση, πιάνοντάς με σε διάφορα σημεία του σώματός μου, δίνοντας αυτά τα ανάρμοστα φιλιά με μεγαλύτερο πάθος. Υπό αυτό το καθεστώς τρόμου και βίας έζησα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν […] Δεν έφυγα από την παράσταση γιατί φοβήθηκα και άλλα αντίποινα. Είχα τον λόγο και δεν είπα τίποτα και μετανιώνω γιατί τον έτρεμα».

Η  Πηνελόπη Αναστασοπούλου κατήγγειλε τον Π. Φιλιππίδη για  άσεμνες πράξεις που προσβάλλουν τη γενετήσια αξιοπρέπεια, μέσα στο θέατρο, μιλώντας για ένα περιστατικό που έγινε το 2005, όταν πήγε σε συνάντηση για συνεργασία με τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη. «Όταν έφθασε ο καταγγελλόμενος και θιασάρχης στο κτήριο, ήμασταν μόνοι. Μπήκαμε στο καμαρίνι, κλείδωσε την πόρτα και ένιωσα άβολα. Με ρώτησε πράγματα για εμένα…Όταν καταλάβαινε ότι αισθανόμουν άβολα, αυτό τον εξίταρε περισσότερο. Τρομοκρατήθηκα, έκανα ότι δεν καταλάβαινα».

Η Λένα Δροσάκη αναφέρθηκε σε δύο περιστατικά. Το ένα την εποχή που σπούδαζε στη δραματική σχολή και δέχθηκε παρενοχλήσεις και απειλές, ενώ το δεύτερο για παράσταση όπου κλήθηκαν να συνεργαστούν πολύ πρόσφατα.  Όπως είπε, παρενοχλήθηκε αρχικά όταν ήταν φοιτήτρια στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Αρμένη. Κάποια στιγμή οι φοιτητές επισκέφθηκαν γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο καταγγελλόμενος, εκεί την ξεχώρισε και άρχισε να την παρενοχλεί σεξουαλικά. Την απείλησε ανοιχτά ότι θα φροντίσει να μεσολαβήσει ώστε να μην περάσει τις εξετάσεις του υπουργείου. Ακολούθησε συγκεκριμένο περιστατικό και η ηθοποιός πράγματι δεν πέρασε τις εξετάσεις, με τον καταγγελλόμενο να εισβάλλει στην αίθουσα και να μιλάει προσωπικά με την επιτροπή.

Η Λένα Δροσάκη πρόσθεσε πως το 2019 στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» η «απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά του έφθασε στο αποκορύφωμά της. Μια μέρα χωρίς λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενάντια σε εμένα και τον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, νομίζοντας ότι έχουμε κάποια ερωτική σχέση, πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κυρία Δανδουλάκη τού ανακοίνωσε ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Αποχωρεί ο “ισχυρός” και όχι ο αδύναμος».

Πηγή φωτογραφιών: NDP AGENCY

Πηγή: zougla.gr

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!