Έρευνα στη Βρετανία έδειξε πως περίπου το 70% των γυναικών, δέκα μέρες πριν την έμμηνο ρήση, αδυνατούν να αντισταθούν στις αγορές. Κι αυτό γιατί οι ορμονικές αλλαγές οδηγούν τις γυναίκες στα μαγαζιά, από τα οποία όμως σπάνια βγαίνουν με άδεια χέρια. Πολλοί ψυχολόγοι πιστεύουν πως είναι ένας τρόπος κι αυτός για να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες τα αρνητικά συναισθήματα που δημιουργούνται από τις ορμονικές αλλαγές.

«Είναι πιο δύσκολο αυτήν την περίοδο να ασκήσουμε έλεγχο. Οι δαπάνες είναι υπερβολικές και γίνονται περισσότερο παρορμητικά», επισημαίνει στο BBC η καθηγήτρια Κάρεν Πάιν από το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire. «Η συγκεκριμένη συμπεριφορά μάλλον είναι αντίδραση στα έντονα συναισθήματα. Οι γυναίκες νιώθουν πίεση ή θλίψη και έτσι είναι πιθανό να βγουν στην αγορά για να νιώσουν καλύτερα. Η συμπεριφορά αυτή δεν μας αιφνιδιάζει».

Έχει παρατηρηθεί, επίσης, ότι οι γυναίκες που επιδίδονται σε σπατάλες περίπου 7-10 μέρες πριν από την έμμηνο ρύση, αγοράζουν συνήθως κοσμήματα, καλλυντικά και γόβες. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, με αυτές τις αγορές, οι γυναίκες προσπαθούν να γίνουν περισσότερο ελκυστικές. Είναι μια ψυχολογική αντίδραση που χρονικά συμπίπτει σε γενικές γραμμές με την περίοδο της ωορρηξίας, όταν δηλαδή είναι περισσότερο γόνιμες.

Άλλωστε έχει καταγραφεί και σε άλλες έρευνες ότι όταν οι γυναίκες διανύουν  την περίοδο της ωορρηξίας, ντύνονται και ανάλογα, ώστε να αρέσουν περισσότερο.