Τα φρούτα είναι οι τροφές που τις αποφεύγουν περισσότερο από όλες τα παιδιά. Παρ’όλα αυτά, υπάρχουν τρόποι για να ενθαρρύνουμε το παιδί μας να τα φάει (2-4 μερίδες ωμών-αποξηραμένων-κονσερβοποιημένων φρούτων συστήνονται καθημερινά για τα παιδιά) και να τα αγαπήσει με τον καιρό. Μερικοί από αυτούς είναι οι ακόλουθοι:

-Μπορούμε να έχουμε κάποιο μπολ με διάφορα φρούτα σε σημείο που να φαίνεται (φυλάμε τα τρόφιμα που δε θέλουμε να τρώει το παιδί μας σε σημείο που να μην τα βλέπει εύκολα). Γενικά όμως, καλό θα ήταν να κόβουμε τα φρούτα και να τα προσφέρουμε στο τραπέζι σε μορφή φρουτοσαλάτας. Τα κομμένα και καθαρισμένα φρούτα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να φαγωθούν από εκείνα που περιμένουν ολόκληρα σε ένα μπολ.

-Γενικά προσφέρουμε στο παιδί φρούτα τα οποία ωριμάζουν την κατάλληλη εποχή πχ. οι εισαγόμενες φράουλες το χειμώνα είναι συνήθως άνοστες, ενώ είναι πολύ πιο απολαυστικές κατά το τέλος της άνοιξης–αρχή καλοκαιριού.

-Πολλά παιδιά αντιδρούν άσχημα σε ανεπιθύμητες κηλίδες ή στίγματα πάνω στα φρούτα τους. Τo μαθαίνουμε να κόβει τις συγκεκριμένες περιοχές από το φρούτο του, παρά να το πετάει ολόκληρο. Αν δεν πετύχει μια τέτοια προσέγγιση, τότε κόβουμε τα φρούτα και φτιάχνουμε μια φρουτοσαλάτα με διάφορα είδη.

-Μπορούμε να κόψουμε μικρά κομματάκια φρούτων και να τα προσθέσουμε στο γιαούρτι ή στα δημητριακά.

-Μπορούμε να πολτοποιήσουμε φρούτα, να τα βάλουμε στην κατάψυξη και έτσι να φτιάξουμε σπιτική γρανίτα.

-Μπορούμε να δώσουμε στο παιδί μας αποξηραμένα φρούτα όπως βερίκοκα, σύκα και σταφίδες.

-Mπορούμε να αναμείξουμε πολλά ξερά φρούτα (όπως παπάγια και ανανάς) και να τα σερβίρουμε πάνω σε πολύ λεπτή φέτα κέικ.
-Μια άλλη καλή λύση είναι να του δώσουμε να δοκιμάσει κομπόστα.

-Μπορούμε να ανοίξουμε κονσέρβες με φρούτα και να τα βάλουμε σε μπολ μέσα στο ψυγείο. Διαλέγουμε αυτές που βρίσκονται μέσα στο χυμό τους και όχι σε σιρόπι, για να αποφύγουμε τη ζάχαρη. Τα κρύα φρούτα είναι ένα δροσιστικό επιδόρπιο ή σνακ.

-Mπορούμε να αναμείξουμε χυμό φρούτων και λαχανικών και να φτιάξουμε κοκτέιλ. Δοκιμάζουμε ντοματοχυμό με χυμό πορτοκάλι και λίγο χυμό από λεμόνι ή ό,τι άλλο αρέσει στο παιδί.
-Μπορούμε να κάνουμε σουβλάκια από φρούτα. Βάζουμε κομμάτια φρούτων, ξερά φρούτα και φρούτα από κονσέρβα, πχ ανανά και αφήνουμε το παιδί να δημιουργήσει συνδυάζοντάς τα.

 -Φτιάχνουμε ένα ουράνιο τόξο από φρούτα. Κόβουμε διάφορα φρούτα σε φέτες και κομμάτια και αφήνουμε το παιδί σας να φτιάξει ένα ουράνιο τόξο με αυτά, ανάλογα με τα χρώματα, σε ένα πιάτο.

-Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας και να ενθαρρύνουμε και τα παιδιά μας να κάνουν το ίδιο, φτιάχνοντας ιστορίες για φρούτα. Για παράδειγμα, δημιουργούμε ολόκληρες περιπέτειες με πολεμιστές μήλα και αχλάδια που κρύβονται μέσα σε μια σπηλιά φτιαγμένη από καρπούζι.

-Για παιδιά που έχουν ακόμα ασταθή τα μπροστινά δόντια, καλό θα ήταν να κομματιάζουμε φρούτα που είναι σκληρά
-Όταν δίνουμε στο παιδί κάποιο φρούτο για το σχολείο, καλό θα ήταν να το έχουμε κόψει σε κομματάκια, να το ραντίσουμε με λίγο χυμό λεμονιού για να μη μαυρίσει και να το τυλίξουμε με κάποια μεμβράνη.

-Όταν παίρνουμε το παιδί από το σχολείο, συνήθως πεινάει πολύ, οπότε καλό είναι να έχουμε στο αυτοκίνητο κάποιο φρούτο που του αρέσει για κολατσιό.
-Μπορούμε για επιδόρπιο να ψήσουμε κάποιο μήλο ή αχλάδι και να ρίξουμε από πάνω λίγη σοκολάτα ή γλυκά μπαχαρικά, όπως κανέλα.

-Mπορούμε να φτιάξουμε σπιτική μηλόπιτα και να προσφέρουμε ένα μικρό κομμάτι στο παιδί μας αντί για κάποιο πιο παχυντικό γλυκό.
-Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτικό κέικ με μπανάνα ή λεμόνι και να προσφέρουμε ένα μικρό κομμάτι στο παιδί μας αντί για κάποιο πιο παχυντικό γλυκό.

Από την Μαρία Χριστίνα Αλεξοπούλου

Κλινική Διαιτολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου – MsC Εξειδίκευση στη διαχείριση προβλημάτων βάρους παιδιών/εφήβων.