ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Δημιουργούμε με τα παιδιά την δική μας ιστορία με θέμα το Πάσχα. Τα παιδιά επιλέγουν έναν κεντρικό ήρωα (μπορεί να είναι ένα κοτοπουλάκι, ένα παπάκι, μια πασχαλίτσα ή ακόμη κι ένα κόκκινο αβγό) και φτιάχνουν τη δική τους ιστορία. Κάθε παιδί μπορεί να λέει από μια πρόταση και ο/η νηπιαγωγός σημειώνει τις προτάσεις σε ένα χαρτί. Στη συνέχεια αφού τα παιδιά ολοκληρώσουν την ιστορία τη διαβάζουμε ξανά και συμπληρώνουμε κάτι εάν τα παιδιά το επιθυμούν. Κάθε παιδί αναλαμβάνει να ζωγραφίσει μια πρόταση της ιστορίας. Στο τέλος, δένουμε σε βιβλίο τις ζωγραφιές με το κείμενο και έχουμε έτοιμο το βιβλίο του Πάσχα της τάξης μας.

Εάν υπάρχει η δυνατότητα μπορούμε να σκανάρουμε τις ζωγραφιές και το κείμενο, να τα εκτυπώσουμε και να δέσουμε τόσα βιβλία όσα είναι και τα παιδιά, ώστε να δώσουμε σε κάθε παιδί το δικό του αντίτυπο. Εναλλακτικά μπορούμε να σκανάρουμε το βιβλίο, να το φτιάξουμε σε ηλεκτρονική μορφή και να το αποστείλουμε στους γονείς με email.

Μια ακόμη δραστηριότητα που μπορεί να συνοδέψει την παραπάνω δράση είναι να σκανάρουμε τις ζωγραφιές των παιδιών και το κείμενο να το γράψουν τα παιδιά στον υπολογιστή κάτω από κάθε φωτογραφία.

ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΟΛΑΖ

Σε ένα μεγάλο χαρτόνι κάνσον κολλάμε φωτογραφίες με ήθη και έθιμα του Πάσχα. Τις φωτογραφίες μπορούμε να τις βρούμε στο διαδίκτυο ή να ζητήσουμε από τα παιδιά να φέρουν εικόνες από περιοδικά από το σπίτι τους. Κάτω από κάθε εικόνα τα παιδιά γράφουν το όνομα του έθιμου. Καλό είναι να μπορούν να περιγράψουν την κάθε εικόνα προφορικά. Εναλλακτικά μπορούμε να κάνουμε το κολάζ καθόλη τη διάρκεια που μιλάμε για τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα. Κάθε φορά που βλέπουμε και μαθαίνουμε για κάποιο έθιμο να συμπληρώνουμε και το κολάζ μας.

ΒΑΛΕ ΤΑ ΑΒΓΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ!

Υλικά: Χαρτόνι ή χαρτί

Ψαλίδι

Πλαστικοποιητής

Διαδικασία: Δίνουμε στα παιδιά κόκκινα αβγά με γραμμένους επάνω τους αριθμούς. Τα μπερδεύουμε και ζητάμε από τα παιδιά να τα βάλουν στη σειρά από το 1 εως το 10. Εναλλαγή: Άλλος τρόπος παιξίματος είναι να βάλουμε τα αβγά στη σειρά από το 1 εως το 10 και να ζητήσουμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους. Αφαιρούμε ένα αβγό και στη συνέχεια τα παιδιά ανοίγουν τα μάτια τους και πρέπει να πουν ποιο αβγό-αριθμός λείπει.

ΑΒΓΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Εαν δεν επιθυμείτε να ετυπώσετε τα αβγά μπορείτε να τα κόψετε σε κόκκινο χαρτόνι κάνσον και να γράψετε επάνω τους αριθμούς.

ΑΒΓΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ

Υλικά: Αβγά από φελιζόλ

Πινέλα

Νερομπογιές

Διαδικασία: Δίνουμε στα παιδιά αβγά από φελιζόλ και νερομπογιές ή δαχτυλομπογιές και τα προτρέπουμε να ζωγραφίσουν τα αβγά. Αφού στεγνώσουν τα τοποθετούμε σε ένα καλάθι και στολίζουμε την τάξη μας. Εναλλακτικά μπορούμε να περάσουμε πετονιά και να τα κρεμάσουμε από το ταβάνι (σαν μόμπιλε).

ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ – ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ

Υλικά: Καρτέλες με τα γεγονότα του Πάσχα

Εκτυπωτής

Πλαστικοποιητής

Ψαλίδι

Διαδικασία: Δίνουμε στα παιδιά καρτέλες με εικόνες από τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας (από την Κυριακή των Βαϊων εως την Κυριακή του Πάσχα) και ζητάμε από τα παιδιά να τις ταξινομήσουν χρονολογικά.

Εναλλακτικά: Εκτυπώνουμε καρτέλες με εικόνες από αυτά που κάνουμε εμείς σήμερα τη Μεγάλη Εβδομάδα και τα παιδιά πρέπει να ταιριάξουν τα γεγονότα που συνέβησαν τότε με τα έθιμα που κρατάμε σήμερα (πχ Ο Χριστός φτάνει στη Βηθλεεμ – Ο παπάς μοιράζει βάγια στην εκκλησία)

ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΠΑΣΧΑ

ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΟΙΗΜΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Αρχικά κάνουμε μια λίστα με λέξεις σχετικές με το Πάσχα. Στη συνέχεια προτρέπουμε τα παιδιά να βρούνε ομοικατάληκτες λέξεις με αυτές.

Αφού συγκεντρώσουμε όλες τις λέξεις μας αρχίζουμε να δημιουργούμε το ποίημα μας.

Στο τέλος μπορούμε να το εικονογραφήσουμε!

ΜΙΑ ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Υλικά: Χαρτόνι κάνσον

Μπογιές ή μαρκαδόροι

Ψαλίδι και κόλλα

Φωτογραφίες του τόπου μας το Πάσχα

Συγκεντρώνουμε φωτογραφίες του τόπου μας την περίοδο του Πάσχα. Οι φωτογραφίες μπορούν να αναφαίρονται σε διάφορα ήθη και έθιμα ή να είναι η φύση την εποχή του Πάσχα. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε μια αφίσα με τα παιδιά που να «διαφημίζει» τα καλά του τόπου μας και τις ομορφιές του την περίοδο του Πάσχα. Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν επάνω στην αφίσα, να γράψουν μηνύματα που να προσκαλούν τους ξένους να επισκεφτούν τον τόπο τους το Πάσχα.

Όταν ολοκληρώσουμε την αφίσα μας μπορούμε να την αναρτήσουμε στη σελίδα του σχολείου μας στο διαδίκτυο και φυσικά στην τάξη μας!

Εναλλακτικά: Μπορούμε να κάνουμε έναν περίπατο με τα παιδιά (εαν οι συνθήκες το επιτρέπουν) και να βγάλουμε εμείς φωτογραφίες από τις ομορφιές του τόπου μας ή να πάμε και σε διάφορα σπίτια και να φωτογραφίσουμε τα έθιμα της περιοχής (μπορεί να είναι σπίτια γιαγιάδων ή κάποιων παιδιών μετά από συννενόηση με τους γονείς).

Τη συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορούμε να τη δουλέψουμε σαν κομμάτι ενός μαγελύτερου project για το Πάσχα να διανθιστεί και με άλλες δραστηριότητες, να παραλλαχθεί και να κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών ζωντανό για πολύ καιρό.

ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΑ ΑΒΓΑ

Υλικά: Εκτυπωτής

Ψαλίδι

Πλαστικοποιητής

Ή

Χαρτόνι κάνσον

Μαρκαδόρος

Ψαλίδι

Πλαστικοποιητής

Διαδικασία: Εκτυπώνουμε ή κοβουμε σε χαρτόνι κάνσον αβγά κόκκινα που έχουν επάνω τους τα κεφαλαία και τα μικρά γράμματα του αλφαβήτου. Τα παιδιά καλούνται να ταιριάξουν κάθε φορά το κεφαλαίο με το μικρό γράμμα.

Εναλλακτικά: Βάζουμε τα αβγά μέσα σε ένα καλαθάκι. Κάθε παιδί τραβάει στην τύχη ένα αβγό. Ανάλογα με το γράμμα που του έτυχε θα πρέπει να πει μια λέξη που το έχει ως αρχικό.

ΔΩΣΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΛΑΜΠΑΔΑ

Υλικά: Εκτυπωτής

Ψαλίδι

Πλαστικοποιητής

Διαδικασία: Ετοιμάζουμε το υλικό. Στόχος των παιδιών είναι να παρατηρήσουν και να δώσουν κάθε φορά τη σωστή λαμπάδα στο σωστό παιδί ανάλογα με τα κοινά χαρακτηριστικά που μπορούν να αναγνωρίσουν. Είναι παιχνίδι παρατηρητικότητας και μπορεί να παιχτεί είτε από όλη την τάξη είτε σε ομάδες είτε από ένα παιδί την ώρα των ελευθερων δραστηριοτήτων.

ΔΙΑΛΕΞΕ ΤΟ ΑΒΓΟ ΚΑΝΕ Ο,ΤΙ ΘΑ ΠΩ!

Υλικά: Εκτυπωτής

Ψαλίδι

Πλαστικοποιητής

Καλάθι ή κουτί

Διαδικασία: Ετοιμάζουμε τα αγβά. Σε κάθε αβγό γράφουμε από πίσω κάποιο παράγγελμα. Για παράδειγμα: «Περπάτησε στις μύτες των ποδιών», «Τραγούδησε ένα τραγούδι», «Πες μου μια λέξη από Π» κλπ. Κάθε φορά οι προτάσεις μας μπορεί να είναι ανάλογες με το θέμα με το οποίο θέλουμε να ασχοληθούμε. Μπορούν δηλαδή να αφορούν αριθμούς, γράμματα ή ό,τι άλλο θέλουμε. Στη συνέχεια πλαστικοποιούμε τα αβγά και τα τοποθετούμε μέσα σε ένα καλάθι ή σε ένα κουτί. Κάθε παιδί διαλέγει ένα αβγό και εμείς του διαβάζουμε το παράγγελμα. Εάν το κάνει κρατάει το αβγό εάν όχι το τοποθετεί πίσω στο καλάθι. Το παιδί με τα περισσότερα αβγά είναι ο νικητής.

Εναλλακτικά μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι σε μικρές ομάδες ή σε ζευγάρια.