Τα παιδιά από πολυμελείς οικογένειες έχουν χειρότερες επιδόσεις στο σχολείο, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης.

Οι βαθμοί στην ανάγνωση και την αριθμητική ήταν έως 5% χαμηλότεροι για τα παιδιά με δύο ή περισσότερα αδέρφια παρά για εκείνα με ένα ή κανένα. Επιπλέον, τα αγόρια που προέρχονται από μεγαλύτερες οικογένειες αποδείχθηκε ότι επηρεάζονται περισσότερο από τα κορίτσια.

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι οι γονείς σπάνια αναγνωρίζουν το πρόβλημα. Ύστερα από έρευνα που πραγματοποίησαν σε περισσότερα από 1.800 παιδιά ηλικίας 8-11 ετών, διαπίστωσαν ότι το μέγεθος της οικογένειας είναι συχνά ένα παραμελημένο θέμα στη συζήτηση των σχολικών επιδόσεων.

Σε ξεχωριστό κομμάτι της μελέτης εξέτασαν τη συμπεριφορά των δασκάλων και παρατήρησαν μία αρνητική στάση εις βάρος των παιδιών που μεγαλώνουν σε μεγαλύτερες οικογένειες.

Όταν οι γονείς ρωτήθηκαν για τις επιδόσεις των παιδιών τους σε σχέση με τους συμμαθητές τους, έσπευσαν να υποτιμήσουν τις επιπτώσεις του μεγέθους της οικογένειας. Οι εκτιμήσεις τους σχετικά με τους βαθμούς των παιδιών υποδηλώνουν ότι αγνοούν επιδεικτικά το πρόβλημα που προκαλείται από τους εκπαιδευτικούς.