Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η τραγωδία στα Τέμπη προκάλεσε εντύπωση η μαρτυρία επιβάτη ο οποίος μεταφέροντας συνομιλία που μεταδόθηκε από κάποια συσκευή ασυρμάτου είπε «Άκουσα τον μηχανοδηγό να λέει πάμε και όπου βγει».

Η δημόσια κατάθεση του επιβάτη καθώς και τα πρώτα στοιχεία που καταδεικνύουν πως υπήρξαν δυσεξήγητες καθυστερήσεις στον σταθμό της Λάρισας, ενδεχομένως να είναι και το κλειδί που οδηγεί σε κάποια πρώτα συμπεράσματα.
Επιπλέον, ο σταθμάρχης ο οποίος είχε τοποθετηθεί εσχάτως στην θέση αυτή στο σταθμό της Λάρισας, άλλαξε το κλειδί της σιδηροδρομικής γραμμής χειροκίνητα (με τον γνωστό λεβιέ) σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.

Αυτό σημαίνει πώς όλοι οι αυτοματισμοί που ελέγχονται ψηφιακά από υπολογιστή και βρίσκονται στην ευθύνη του Σταθμού της Λάρισας ήταν εκτός λειτουργίας λόγω κάποιας διακοπής ηλεκτροδότησης. Αυτή η πληροφορία συνάδει με προηγούμενη πληροφορία που είδε το φως της δημοσιότητας αργά το απόγευμα της Τρίτης πως στον σταθμό Παλαιοφαρσάλων παρατηρήθηκε τεχνικό πρόβλημα με τα καλώδια ηλεκτροδότησης.

Συγκεκριμένα, έπεσε πάνω στη γραμμή και επί διερχόμενης αμαξοστοιχίας καλώδιο ηλεκτρικού φορτίου 25.000Volt.

Ιδού και το αναρτημένο σχετικό μήνυμα της εταιρείας Hellenic Train

Πάντως σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αλλά και τις πληροφορίες που διαρρέουν από κυβερνητικές πηγές η τραγωδία προκλήθηκε από λάθος στη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας. Το αποτέλεσμα ήταν τα δύο τρένα, εμπορικό και επιβατικό να συγκρουστούν μετωπικά καθώς κινούνταν στην ίδια γραμμή.

Πηγή: zougla.gr