Τεχνικές για να αντιμετωπίσουμε μια κρίση πανικού

Τεχνικές για να αντιμετωπίσουμε μια κρίση πανικού

 

Η κρίση πανικού αφορά ένα έντονο αίσθημα άγχους που προκύπτει απροσδόκητα και εκφράζεται με μια σειρά από σωματικά συμπτώματα και αντίστοιχες σκέψεις, που κορυφώνονται μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Μετά το επεισόδιο, το άτομο διακατέχεται από έντονο φόβο ότι θα ξαναβιώσει αντίστοιχο άγχος. Ο φόβος γίνεται βασανιστικός και κατευθύνει τη συμπεριφορά του ατόμου (αποφυγή, εξάρτηση από τρίτους, έντονη ανησυχία) πολύ περισσότερο από ότι η συχνότητα των ίδιων των συμβάντων.

Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μια κρίση πανικού:

1. Αποδοχή και αναγνώριση

Οι άνθρωποι που έχουν βιώσει κρίσεις πανικού στο παρελθόν, χρειάζεται να θυμούνται σε περίπτωση επανεμφάνισής τους, ότι περνούν και δεν προκαλούν σωματική βλάβη. Χρειάζεται να αναγνωρίσουμε γενικώς ότι πρόκειται για μια σύντομη περίοδο συσσωρευμένου άγχους και ότι θα τελειώσει.

2. Βαθιές ανάσες

Οι βαθιές ανάσες μπορεί μερικές φορές να βοηθήσουν να θέσουμε «υπό έλεγχο» τον πανικό. Οι γρήγορες αναπνοές μπορεί να αυξήσουν το άγχος και την ένταση. Χρειάζεται να αναπνέουμε σταθερά, μετρώντας αργά, μέχρι το τέσσερα, κατά τη διάρκεια της εισπνοής και κατά τη διάρκεια της εκπνοής.

Το αίσθημα του «σφιξίματος» στο στήθος μπορεί να μας κάνει να παίρνουμε κοφτές αναπνοές κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Σε αυτή την περίπτωση είναι βοηθητικό να παίρνουμε βαθιές ανάσες από την κοιλιά, γεμίζοντας τους πνεύμονες μας με οξυγόνο, αργά και σταθερά.

3. Εστίαση σε ένα αντικείμενο

Η εστίαση σε ένα αντικείμενο μπορεί να βοηθήσει το άτομο να ηρεμήσει από μια κρίση. Καθώς κοιτάζει το αντικείμενο, ίσως να σκεφτεί ποιος το δημιούργησε, τι μορφή έχει, με σκοπό να αποτρέψει αυτόματα τις αρνητικές και αγχωτικές σκέψεις του. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων μιας κρίσης πανικού.

4. Φανταστείτε ένα ευχάριστο μέρος

Όταν μια κρίση πανικού ξεκινά, είναι βοηθητικό να κλείσετε τα μάτια και να φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε ένα τέτοιο μέρος. Σκεφτείτε πόσο ήρεμα είναι εκεί. Η σκέψη ενός ήρεμου περιβάλλοντος μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία χαλάρωσης και ηρεμίας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!

Scroll To Top