Τα ευεργετικά οφέλη του νερού στην καθημερινότητά μας!

Τα ευεργετικά οφέλη του νερού στην καθημερινότητά μας!

Το νερό είναι αυτό που χαρακτηρίζει τον γαλάζιο μας πλανήτη. Είναι παντού, όπου κι αν κοιτάξουμε. Όλα τα ζώα, τα φυτά και ο άνθρωπος χρειάζονται νερό για να επιβιώσουν. Το νερό είναι η ζωή.

Το νερό στην καθημερινότητά μας

Το νερό είναι κύριας σημασίας για την ύπαρξη της ζωής στον πλανήτη. Όλα τα ζωντανά πλάσματα συμμετέχουν στον αέναο κύκλο του νερού, αφού αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από νερό, το καταναλώνουν, είτε και ζουν μέσα σε αυτό.

Το νερό που είναι απαραίτητο για την ύπαρξη καν της ζωής μας, κυριαρχεί και προσδιορίζει μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων μας, μας βοηθά να νιώθουμε καλύτερα αλλά και να αναπτυσσόμαστε, να προοδεύουμε.

Η γεωργία χρησιμοποιεί νερό για τις καλλιέργειες, αφού τα φυτά δεν μπορούν να επιβιώσουν και να μας προσφέρουν αυτά που χρειαζόμαστε, αν δεν τους παράσχουμε τις απαραίτητες γι’ αυτά ποσότητες νερού. Η κτηνοτροφία δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν εξασφαλίσει ότι τα ζώα θα έχουν το νερό που χρειάζονται για να ζήσουν. Η δε αλιεία είναι συνυφασμένη με το νερό. Η βιομηχανία χρησιμοποιεί νερό για πλήθος δραστηριοτήτων, όπως η ζωτικής σημασίας για όλες και όλους παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ακόμα και το εμπόριο διευκολύνεται, ήδη από την αρχαιότητα, σε μεγάλο βαθμό από τους θαλάσσιους και ποτάμιους δρόμους. Αλλά και ο τουρισμός λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό κοντά στο νερό, αφού καθώς οι άνθρωποι νιώθουμε καλύτερα όταν αντικρίζουμε το νερό αλλά και είμαστε μέσα κάθε μέρα, χτίζουμε θέρετρα με ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ δίπλα στη θάλασσα, σε λίμνες και ποτάμια.

Το νερό κυριαρχεί και στην προσωπική μας καθημερινή ζωή, αφού η κατανάλωση καθαρού γλυκού νερού μας είναι απαραίτητη για την επιβίωσή μας, αλλά το χρησιμοποιούμε και για άλλες πολύ σημαντικές δραστηριότητες, όπως η καθαριότητα και το μαγείρεμα.



Το παγκόσμιο πρόβλημα της λειψυδρίας

Τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει το πρόβλημα της λειψυδρίας που έχει προκληθεί τόσο από την κλιματική αλλαγή όσο και από τη μόλυνση. Το παλιότερα άφθονο καθαρό γλυκό νερό που είναι απαραίτητο στοιχείο για μια σειρά απαραίτητων για τον σημερινό τρόπο ζωής μας δραστηριοτήτων, αλλά και απλών προσωπικών καθημερινών, και το σπαταλούσαμε χωρίς να προσέχουμε να το διαχειριζόμαστε σωστά, έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο σπάνιο, ενώ η κατανάλωσή μας αυξάνεται και πλέον καθαρίζουμε ακάθαρτο νερό, ή αφαλατώνουμε θαλασσινό όλο και περισσότερο, προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες μας, πράγμα που καθιστά όλο και πιο ακριβό αυτόν τον απαραίτητο πόρο.

Το νερό και το ανθρώπινο σώμα

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κυρίως από νερό. Έως και το 75% του σώματός μας είναι νερό. Το νερό μας βοηθά να χωνέψουμε τα τρόφιμα. Οι χημικές αντιδράσεις στο σώμα μας δεν θα ήταν δυνατές χωρίς αυτό. Χρειάζεται, επίσης, για να απομακρύνει τις ουσίες που δεν χρειαζόμαστε πια και τις τοξίνες.

Το νερό ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματός μας, έτσι ώστε να παραμένει πάντα ίδια. Παρόλο που μπορούμε να ζήσουμε χωρίς φαγητό για λίγες εβδομάδες, χωρίς νερό θα πεθάνουμε σε λίγες μέρες. Ο άνθρωπος χρειάζεται περίπου 2-3 λίτρα νερό την ημέρα για να λειτουργεί ικανοποιητικά, το οποίο είτε πίνει είτε το λαμβάνει μέσω της τροφής ή διάφορων ροφημάτων. Μεταξύ άλλων:

- Το νερό προστατεύει την καρδιά μας: Η κατανάλωση επαρκών ποσοτήτων νερού μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών. Μια εξαετής μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «American Journal of Epidemiology» αναφέρει ότι οι άνθρωποι που πίνουν περισσότερα από πέντε ποτήρια νερό την ημέρα είχαν 41% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή από εκείνους που πίνουν λιγότερα από δύο ποτήρια.

- Η κατανάλωση αρκετού νερού μπορεί, επίσης, να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου: Οι έρευνες δείχνουν ότι η σωστή ενυδάτωση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 45%, του καρκίνου της ουροδόχου κύστης κατά 50% και πιθανώς και τον κίνδυνο του καρκίνου του μαστού!

- Βοηθά τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου: Το νερό παρέχει στον εγκέφαλο το απαραίτητο οξυγόνο για να εκτελεί τα «καθήκοντά» του στα βέλτιστα επίπεδα! Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται πολύ οξυγόνο για να λειτουργήσει καλά, οπότε το πόσιμο άφθονο νερό εξασφαλίζει ότι παίρνει όσο χρειάζεται. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση 8-10 φλιτζανιών νερού την ημέρα μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα της γνωστικής μας απόδοσης κατά 30%. Οι έρευνες δείχνουν ότι ένα επίπεδο αφυδάτωσης μόλις 1% του σωματικού σας βάρους μειώνει τη λειτουργία της σκέψης, οπότε η καλή ενυδάτωση είναι εξαιρετικά σημαντική για τη νοητική μας απόδοση.

- Το νερό μάς βοηθά να χάσουμε βάρος: Το πόσιμο νερό έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τον μεταβολικό μας ρυθμό, βοηθώντας, έτσι, την ικανότητα του σώματός μας να καίει λίπος. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι το πόσιμο νερό αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό κατά 30% σε υγιείς άνδρες και γυναίκες. Άλλες έρευνες δείχνουν, επίσης, ότι η κατανάλωση ενός ή δύο ποτηριών νερού πριν από ένα γεύμα μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε πληρότητα, ώστε να τρώμε λιγότερο. Επιπλέον, ακόμη και η ήπια αφυδάτωση επιβραδύνει τον μεταβολισμό κατά 3%.



- Το νερό μάς ξεκουράζει: Η αφυδάτωση είναι μια τεράστια αιτία κόπωσης. Το πόσιμο νερό μπορεί να μας κρατήσει ενεργούς κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η αφυδάτωση είναι η πιο συνηθισμένη αιτία της κούρασης κατά τη διάρκεια της ημέρας, οπότε, αν νιώθετε… κατάρρευση ή μια απελπιστική ανάγκη για έναν υπνάκο, πιείτε ένα ποτήρι νερό. Το νερό μπορεί, επίσης, να μας κάνει καλύτερους στη δουλειά μας ή τουλάχιστον να αποτρέψει βραχυπρόθεσμα προβλήματα μνήμης και δυσκολία εστίασης σε οθόνη υπολογιστή ή σε τυπωμένη σελίδα.

- Προλαμβάνει τους πονοκεφάλους: Ό,τι πιο εξουθενωτικό για πολλούς ανθρώπους είναι οι ημικρανίες. Με βάση μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Neurology», οι επιστήμονες μελέτησαν πάσχοντες από ημικρανία, που τους χώρισαν σε δύο ομάδες: η μία λάμβανε ένα εικονικό φάρμακο και η άλλη έπινε 1,5 λίτρο νερό παραπάνω από τη συνήθη ημερήσια πρόσληψή της. Στο τέλος των δύο εβδομάδων, η ομάδα του νερού είχε 21 λιγότερες ώρες πονοκεφάλου από την ομάδα του εικονικού φαρμάκου, καθώς και μείωση της έντασης του πόνου!
Scroll To Top