Συνήθως, όταν ασκούμαστε, επιδιώκουμε την ένταση. Ωστόσο, μια καλή προπόνηση περιλαμβάνει χαλαρές ασκήσεις που βελτιώνουν την κινητικότητα και διατάσεις που ζεσταίνουν και αποκαθιστούν τους μυς. Αν οι διατάσεις βοηθούν στη διατήρηση της ευελιξίας των μυών, οι ασκήσεις κινητικότητας βοηθούν στη μεγιστοποίηση του εύρους κίνησης των αρθρώσεων.

Τέτοιες ασκήσεις είναι απαραίτητες πριν από αθλήματα όπως το τρέξιμο ή το τένις για να αποφευχθεί η καταπόνηση των μυών και ο ερεθισμός των αρθρώσεων.

Μια ανασκόπηση ερευνών που δημοσιεύθηκε στο Journal of Sports Sciences το 2024 διαπίστωσε ότι 22 μελέτες έδειξαν ότι οι τεχνικές κινητικότητας στη γιόγκα, το Pilates, το stretching και το χορό βελτιώνουν την αθλητική απόδοση. Ωστόσο, οι ασκήσεις κινητικότητας είναι κρίσιμες για τη συνολική υγεία ενός ατόμου. Εάν το σώμα είναι κατάλληλα προετοιμασμένο, οι πιθανοί τραυματισμοί μπορούν να αποφευχθούν και η προπόνηση μπορεί να αντέξει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Άλλο ασκήσεις κινητικότητας και άλλο διατάσεις

Οι διατάσεις δεν πρέπει να συγχέονται με τις ασκήσεις κινητικότητας. Οι διατάσεις περιλαμβάνουν τη διατήρηση της στάσης για αρκετά λεπτά για την ενίσχυση της ευελιξίας των μυών. Οι ασκήσεις κινητικότητας επικεντρώνονται στην κίνηση των αρθρώσεων. Αυτή η άσκηση απελευθερώνει αρθρικό υγρό, το οποίο προστατεύει τις αρθρώσεις από την τριβή. Επιπλέον, οι ασκήσεις κινητικότητας καθιστούν τους μύες πιο ελαστικούς και βελτιώνουν τον συντονισμό νεύρων-μυών για τη μεγιστοποίηση της μυϊκής ενεργοποίησης. Τέλος, οι έρευνες δείχνουν ότι οι ασκήσεις κινητικότητας βελτιώνουν επίσης τη συνολική στάση του σώματος και τον συντονισμό.

Ασκήσεις κινητικότητας ως καθημερινή ρουτίνα

Συμπερασματικά, πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι διατάσεις από μόνες τους δεν αρκούν για τη βέλτιστη σωματική απόδοση πριν από την άσκηση και στην καθημερινή ζωή. Οι μύες μας πρέπει να είναι εύκαμπτοι και πλήρως κινητικοί για καθημερινές εργασίες, όπως το ανέβασμα σκαλοπατιών ή το τρέξιμο για να προλάβουμε το λεωφορείο ενώ κουβαλάμε τις σακούλες με τα ψώνια της ημέρας.

Επομένως, αφιερώστε λίγα λεπτά μέσα στην ημέρα για να κινήσετε κάθε άρθρωση. Μπορεί να είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν ξυπνάτε το πρωί. Οι επιστήμονες δίνουν έμφαση στη συχνότητα έναντι της ποσότητας. Κάντε τακτικά ασκήσεις κινητικότητας. Δεν χρειάζεται να αγχώνεστε για τον χρόνο. Οι ασκήσεις αυτές είναι πολύ απλές. Φανταστείτε απλούς κύκλους με τα χέρια σας, όπως το κολύμπι, περιστροφές δύναμης ή διατάσεις αυχένα. Σκεφτείτε αν χρειάζεται να φιλοξενήσετε αργότερα συγκεκριμένες αθλητικές δραστηριότητες και προσαρμόστε ανάλογα τις προκαταρκτικές κινήσεις των αρθρώσεών σας. Αλλά ακόμη και αν κάνετε πιλάτες ή προπόνηση με βάρη, βοηθάτε αυτόματα το σώμα και τις αρθρώσεις σας με τις απαραίτητες ασκήσεις κινητικότητας, υποστηρίζει μια ερευνητική ανασκόπηση του 2023 που δημοσιεύτηκε στο Sports Medicine. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι πρέπει να κινείτε τις αρθρώσεις σας καθημερινά.