Τα οφέλη της αερόβιας άσκησης είναι γνωστά, αλλά αν ο στόχος σας είναι να ζήσετε περισσότερο και πιο ευτυχισμένα χρόνια, αυτό δεν αρκεί. Για να γίνει αυτό, μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine υποδηλώνει ότι εκτός από ένα συνδυασμό αερόβιας άσκησης μέτριας έντασης και έντονης έντασης, πρέπει να κάνετε τουλάχιστον δύο ασκήσεις μυών κάθε εβδομάδα.

“Η άσκηση μόνο μέτριας έντασης σωματικής άσκησης κάθε εβδομάδα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, αλλά η αύξηση της έντασης της αερόβιας άσκησης λίγο και η προσθήκη άσκησης μυϊκής ανάπτυξης μειώνει περαιτέρω τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου”, δήλωσε ο Δρ Rubén López-Bueno του Πανεπιστημίου της Σαραγόσα, Ισπανία.

Ποιο είδος γυμναστικής χαρίζει χρόνια;

Για τη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα για περισσότερους από 3 εκατομμύρια ενήλικες που ανέφεραν πόσα λεπτά διαφορετικών τύπων σωματικής άσκησης την εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν.

  • Μέτριας έντασης άσκηση, όπως γρήγορο περπάτημα.
  • Άσκηση υψηλής έντασης όπως τζόκινγκ ή τρέξιμο.
  • Δραστηριότητα μυϊκής ενδυνάμωσης όπως η άρση βαρών.

Κατά τη διάρκεια της σχεδόν 10ετούς περιόδου παρακολούθησης, περίπου 56.000 άνθρωποι πέθαναν, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 17.000 θανάτων από καρδιαγγειακές παθήσεις και σχεδόν 13.000 θανάτων από καρκίνο.

Η μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου κατά τη διάρκεια της μελέτης παρατηρήθηκε σε άτομα που έκαναν τουλάχιστον 150 λεπτά έντονης αερόβιας άσκησης και έως 75 λεπτά αερόβιας άσκησης μέτριας έντασης εκτός από 2 προπονήσεις ενδυνάμωσης μυών κάθε εβδομάδα.

Οι άνθρωποι που έκαναν αυτή την άσκηση είχαν τις μισές πιθανότητες να πεθάνουν από όλες τις αιτίες κατά τη διάρκεια της μελέτης. Τα οφέλη ήταν παρόμοια όταν οι άνθρωποι έκαναν την ίδια ποσότητα προπόνησης μέτριας έντασης καρδιο και μυϊκής ενδυνάμωσης, αλλά ολοκλήρωσαν 75 έως 150 λεπτά πιο έντονης δραστηριότητας, με αύξηση 47% στον πρόωρο θάνατο.