Άσχημα νέα για τα αφεντικά που ενδιαφέρονται για την συναισθηματική υγεία των υπαλλήλων τους.

Σύμφωνα με νέα έρευνα οι δεύτεροι, δείχνουν την ευγνωμοσύνη τους, δουλεύοντας λιγότερο.

Αλλά ας δούμε τα πράγματα πιο αναλυτικά.

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο ελβετικό πανεπιστήνιο IMD στη Λωζάνη, έδειξαν ότι το πρόβλημα προέρχεται από τις μεικτές αντιλήψεις. Τι σημαίνει αυτό; Ορισμένα διευθυντικά στελέχη τείνουν να υποστηρίζουν συναισθηματικά τους εργαζομένους τους, περιμένοντας από αυτούς το επονομαζόμενο «feedback», που δεν έρχεται ποτέ.

Οι εργαζόμενοι απο την πλευρά τους, αισθάνονται ότι τα αφεντικά έχουν ως καθήκον τους την ψυχολογική υποστήριξή τους, είτε αυτό αφορά σε κάποιο γεγονός στη δουλειά, είτε ένα περιστατικό πιο προσωπικό. Πιο ευτυχισμένοι εργαζόμενοι, πιο παραγωγική ομάδα, καλύτερα αποτελέσματα για τους διευθυντές, ισχυρίζονται στην έρευνα, ωστόσο δεν νιώθουν την «υποχρέωση» να δουλέψουν παραπάνω από όσο πρέπει για να υποστηρίξουν κι αυτοί με τη σειρά τους το αφεντικό.

«Ένα είναι το σίγουρο! Ότι και οι δύο πλευρές εκτιμούν οτι το να μπορείς να διαχειρίζεσαι τα αρνητικά συναισθήματα μέσα σε έναν οργανισμό είναι πολύ σημαντικό γεγονός», λέει ο καθηγητής Ginka Toegel, που βοηθά στη συγγραφή της μελέτης. “Αλλά αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι δύο πλευρές αυτού του είδους την υποστήριξη”.

Σύμφωνα με το «Time» τα προβλήματα ξεκινούν όταν τα αφεντικά απογοητεύονται πλήρως από την απόδοση των εργαζομένων τους και την απροθυμία τους να δουλέψουν πιο σκληρά ή περισσότερο, σαν δείγμα ευγνωμοσύνης.

Τα συμπεράσματα των ερευνητών προέκυψαν έπειτα από δεκάδες συνεντεύξεις εργαζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε έναν κλάδο σχεδόν το 75% είχε λάβει ψυχολογική υποστήριξη στο γραφείο, ωστόσο ούτε ένας δεν ένιωσε την ανάγκη, δεν το θεώρησε ως χρέος του, να ανταποδώσει.