Η ευτυχία δεν είναι ένας προορισμός. Είναι μια ψυχική και πνευματική κατάσταση, και ναι, είναι αδύνατο να βρισκόμαστε μονίμως εκεί. Είναι φυσιολογικό να αισθανόμαστε θλίψη, πόνο, στεναχώρια και οργή. Γιατί, τελικά, η ευτυχία δεν είναι μια σειρά από «κουτάκια» στα οποία εάν βάλεις ένα τικ θα ξυπνήσεις μια μέρα ευτυχισμένος. Oι ερευνητές πιστεύουν ότι το 40% της ευτυχίας καθορίζεται από εμάς και το υπόλοιπο 60% από εξωτερικούς παράγοντες.

Ανακαλύψτε 10 καθημερινές συνήθειες που μπορούν να σε φέρουν πιο κοντά στην ευτυχία

Αφιέρωσε χρόνο με θετικούς ανθρώπους

Το να περιβάλλεις τον εαυτό σου με ανθρώπους που έχουν θετικό mindset, μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη συναισθηματική και ψυχική σου ευημερία. Η οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων με υποστηρικτικούς ανθρώπους, ανθρώπους που σε εμπνέουν, μπορεί να ενισχύσει και τα δικά σου συναισθήματα. Αντίθετα, το να εκτίθεσαι συνεχώς στην αρνητικότητα, μπορεί να μη σου κάνει καλό.

Εξασκήσου στην αυτοσυμπόνια

Αυτοσυμπόνια σημαίνει το να είσαι ευγενικός και κατανοητικός απέναντι στον εαυτό σου, ιδιαίτερα όταν τα πράγματα είναι δύσκολα. Σκέψου, ότι πρέπει να συμπεριφέρεσαι στον εαυτό σου όπως σε έναν φίλο που αντιμετωπίζει δυσκολίες. Αυτή η προσέγγιση θα σε βοηθήσει να «χτίσεις» θετική σχέση με τον εαυτό σου, προάγοντας μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και συναισθηματική ευημερία.

Εξασκήσου στη θετική αυτό-ομιλία

Το επόμενο βήμα είναι να αντικαταστήσεις συνειδητά στην καθημερινότητα στου την αρνητική αυτο-ομιλία με positive affirmations. Ξέρουμε, το έχεις ακούσει πολλές φορές, αλλά πραγματικά λειτουργεί. Αντί να εστιάζεις συνεχώς στις «αποτυχίες» ή τα λάθη, επικεντρώσου στα δυνατά σου σημεία και τα επιτεύγματά σου. Καλλιεργώντας μια πιο θετική αυτό-ομιλία, μπορείς να ενισχύσεις την αυτοεκτίμησή σου και να καλλιεργήσεις μια μεγαλύτερη αίσθηση αυτοεκτίμησης.

Ασχολήσου με δραστηριότητες που σου φέρνουν χαρά

Με λίγα λόγια, βρες χρόνο για να κάνεις όσα σε γεμίζουν, δραστηριότητες που φέρνουν πραγματική χαρά και ολοκλήρωση στη ζωή σου. Είτε πρόκειται για ένα χόμπι, είτε για να περνάς περισσότερο χρόνο στη φύση, είτε για να ασχοληθείς με δημιουργικά πράγματα, δώσε προτεραιότητα σε δραστηριότητες που θρέφουν την ψυχή σου και το δικό σου πνευματικό «καταφύγιο».

Αναζήτησε καθημερινά ευκαιρίες για να γελάς περισσότερο

Το γέλιο είναι ένα ισχυρό αντίδοτο στο άγχος και το στρες και μπορεί σε δευτερόλεπτα να σου φτιάξει τη διάθεση. Γιατί, λοιπόν, να μην αναζητήσεις περισσότερες ευκαιρίες για γέλιο στην καθημερινή σου ζωή; Γενικά, η καλλιέργεια μιας ανάλαφρης προσέγγισης της ζωής μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη συνολική αίσθηση ευεξίας σου, και ναι, να σε φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην ευτυχία.

Δώσε βάση στην υγεία σου

Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, ο τακτικός έλεγχος της υγείας σου, θα σε γλιτώσει από το υπερβολικό άγχος και στρες. Μέσα στην καθημερινότητά σου, μπορεί να μην αντιλαμβάνεσαι ότι η ψυχική σου υγεία επηρεάζεται πρωτίστως από τη σωματική σου υγεία- και το αντίστροφο.

Μην ακολουθείς τα «πρέπει», αλλά το ένστικτό σου

Αυτό είναι ένα βήμα που απαιτεί πολλή εξάσκηση και την υιοθέτηση μιας διαφορετικής φιλοσοφίας. Κι αυτή η φιλοσοφία λέει πως οτιδήποτε κι αν αποφασίσεις να κάνεις στη ζωή σου, πάντα θα υπάρχει ένα «πρέπει» που θα μπαίνει στον δρόμο σου. Οι προκλήσεις, είναι πολλές, αλλά το να ζεις σύμφωνα με το τι θέλουν ή σου επιβάλλουν οι άλλοι, κι όχι με το τι θέλεις εσύ, είναι απλώς λάθος και καταστροφικό για την υγεία σου.

Πες «ναι» στις καινούργιες εμπειρίες

Τα «πρέπει» για τα οποία μιλούσαμε παραπάνω; Μάλλον, ταιριάζουν και σε αυτήν την περίπτωση. Σίγουρα υπάρχουν πράγματα που σκέφτεσαι καθημερινά ότι θέλεις να κάνεις, αλλά βρίσκεις δικαιολογίες για να τα αναβάλεις. Αυτές οι δικαιολογίες μπορεί να είναι απόρροια των αρνητικών επιρροών που δέχεσαι από τους γύρω σου, αλλά και των «πρέπει» που σε επηρεάζουν περισσότερο απ’ όσο νομίζεις. Όσο τρομακτικό κι αν μοιάζει στην αρχή, το να λες «ναι» σε καινούργιες εμπειρίες – ρισκάροντάς πολλές φορές, θα σε ευνοήσει μακροπρόθεσμα.

Μην αναζητάς το «άπιαστο»

Ευτυχία δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναζητάς συνεχώς το «άπιαστο». Πραγματικά, υπάρχει διαφορά μεταξύ του να επιδιώκεις αυτό που θέλεις στη ζωή, να έχεις «μεγάλα» όνειρα και του να κυνηγάς συνεχώς την «άπιαστη» ευτυχία. Ναι, η ευτυχία είναι μια υποκειμενική κατασκευή, αλλά ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση το να βρίσκεις κάτι θετικό σε κάθε δυσκολία, είναι κάτι που θα σε φέρει πιο κοντά στην ευτυχία.

Περιόρισε την έκθεση σε αρνητικές ειδήσεις

Το να περιορίζεις την έκθεση σε αρνητικές ειδήσεις και σε τοξικό περιεχόμενο στα media, που μπορεί να επιδεινώσει τα συναισθήματα φόβου, άγχους ή αρνητικότητας. Αντ’ αυτού, είναι προτιμότερο να αναζητάς πηγές έμπνευσης, ενθαρρυντικές ιστορίες και θετικό περιεχόμενο που τρέφει το μυαλό και το πνεύμα σου. Η θετικότητα είναι, πολλές φορές, επιλογή.