Ο τρόπος που διαχειριζόμαστε τις διαφωνίες ή συγκρούσεις σε μία σχέση είτε προσωπική είτε επαγγελματική είναι καθοριστικός για την εξέλιξη της εκάστοτε σχέσης και οι ψυχολόγοι το γνωρίζουν καλά αυτό.

Ακόμη και στις περιπτώσεις όπου τα άτομα δεν έχουν απόλυτο δίκιο, αλλά καταφέρνουν να διαφωνήσουν με τον κατάλληλο τρόπο, είναι τελικά εκείνα που επωφελούνται και κερδίζουν τον σεβασμό.

Σύμφωνα με ειδικούς ψυχολόγους, υπάρχουν 3 πρακτικές, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα να διαχειριστούν σωστά κάθε σύγκρουση:

  • Μην κάνεις επίθεση

Είναι το πρώτο και κυριότερο λάθος που κάνουν τα άτομα όταν διαφωνούν. Ακόμη και αν το άλλο πρόσωπο σε προσβάλει, κράτησε την ψυχραιμία σου, και ξεκαθάρισε ότι δεν θα δεχτείς άλλη προσβολή. Φράσεις όπως «πάρε τον χρόνο σου, και όταν μπορείς να κάνεις μια ουσιαστική συζήτηση, θα είμαι εδώ να τα πούμε», βοηθούν, σύμφωνα με τους ειδικούς.

  • Δεν χρειάζεται να «καλοπιάνεις»

Σε αντίθετη περίπτωση από αυτήν που μόλις αναφέραμε, είναι οι γνωστοί και ως «people pleasers». Τα άτομα αυτά ακόμη και στις περιπτώσεις που έχουν δίκιο και υπερτερούν σε μια διαφωνία, θα προσπαθήσουν να ικανοποιήσουν τον απέναντι τους, με λόγια ήρεμα και γεμάτα κατανόηση. Αυτή η τακτική όμως, δεν εκτιμάται από όλους και σε πολλές περιπτώσεις δίνει το θάρρος για ακόμη χειρότερες συμπεριφορές.

  • Δώσε βάση στα συναισθήματά σου

Οι μεγαλύτερες διαφωνίες και συγκρούσεις προκύπτουν από την έκρηξη συναισθημάτων, τα οποία ίσως καταπιέζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στις περιπτώσεις που οι συγκρούσεις με ένα πρόσωπο είναι διαρκείς και σε βάζουν σε κατάσταση άμυνας και σύγχυσης, ίσως δεν αξίζει τον κόπο να αποδεικνύεις την δίκη σου πλευρά ή κατάσταση. Αν κάποιος δεν σε σέβεται επανειλημμένα, ούτε δείχνει πρόθεση να το κάνει, δεν χρειάζεται να προσπαθείς μάταια. Στην τελική ο κερδισμένος δεν είναι μόνο αυτός που πολεμάει και κερδίζει, αλλά και αυτός που δεν έχει καμία απώλεια από μια κατάσταση που δεν έχει κάτι να του προσφέρει.