Μία κακή κριτική μπορεί να σου «ξυπνήσει» ανασφάλειες, να σε κάνει να αμφιβάλλεις για τον εαυτό σου και να τα παρατήσεις, χωρίς να υπάρχει λόγος. Είναι αδύνατο να ακούς μόνο «μπράβο» όσο κι αν προσπαθείς να τα κάνεις όλα τέλεια –κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι.

Παρακάτω, λοιπόν, θα βρεις 3 tips για να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου.

Ζήτα συγγνώμη και πάρε λίγο χρόνο, κάπου μόνος σου

Ίσως ο διευθυντής σου, σου εξήγησε λεπτομερώς γιατί το πρότζεκτ που ολοκλήρωσες με τόσο κόπο, ήταν για πέταμα. Ίσως τσακώθηκες με τον σύντροφό σου και σου είπε κάτι σκληρό, το οποίο όμως ισχύει. Και θες να βάλεις τα κλάματα και να ουρλιάξεις «ΑΞΙΖΩ, ΑΞΙΖΩ, ΑΞΙΖΩ».

Πάρε δύο λεπτά και πήγαινε κάπου μόνος σου, για να καθαρίσει το μυαλό σου. Θα ξεσπάσεις, θα βιώσεις τα αρνητικά σου συναισθήματα και δεν θα πιεστείς να προσποιηθείς πως όλα είναι καλά.

Κάνε την άσκηση «5-4-3-2-1»

Είναι απλό. Κοίτα γύρω σου και βρες 5 πράγματα που μπορείς να αναγνωρίσεις –μπορεί να είναι οτιδήποτε, από το πληκτρολόγιο μέχρι τον κάδο σκουπιδιών. Έπειτα, ψάξε 4 πράγματα που μπορείς να αγγίξεις –ακόμη και τα ρούχα σου μετράνε. Βρες τρία πράγματα που μπορείς να ακούσεις, όπως τα αυτοκίνητα έξω, στον δρόμο, δύο πράγματα που μπορείς να μυρίσεις, όπως το αρωματικό χώρου, και ένα που μπορείς να γευτείς. Ναι, ίσως είναι η στιγμή να φας εκείνο το γλυκάκι που κρατούσες για ώρα ανάγκης.

Θα ηρεμήσεις χωρίς να το πάρεις είδηση.

Σκέψου σοβαρά το χειρότερο σενάριο

Φυσικά και το μυαλό σου θα πάει στο χειρότερο σενάριο. Θα απολυθείς. Θα χωρίσεις. Θα λένε όλοι ότι είσαι 100% άχρηστος και θα μείνεις χωρίς φίλους. Επειδή σκέφτεσαι με την καρδιά εκείνη την ώρα, και όχι βάζοντας κάτω τα πράγματα όπως είναι, αφιέρωσε χρόνο στις αρνητικές σκέψεις σου. Μόνος σου, θα δεις ότι τίποτα δεν ισχύει, δεν έχεις αποδείξεις ότι το overthinking σου είναι βάσιμο.