Οι γυναίκες με βαθύ ντεκολτέ στις φωτογραφίες που συνοδεύουν τις αιτήσεις τους για δουλειά και τα βιογραφικά τους σημειώματα, έχουν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες -περισσότερες από όσες φανταζόμασταν- να κλείσουν ραντεβού για συνεντεύξεις και ως εκ τούτου, να βρουν δουλειά, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Ο Δρ Kertechian μαζί με την ερευνητική του ομάδα αποφάσισε να ερευνήσει τον αντίκτυπο που έχουν τα ρούχα στη διαδικασία της πρόσληψης, όταν αντιλήφθηκε ότι πρόκειται για έναν τομέα ο οποίος δεν έχει μελετηθεί επισταμένα, ποτέ στο παρελθόν. Για αυτόν τον λόγο, η ομάδα του έστελνε τα βιογραφικά δύο γυναικών, σε αγγελίες για δουλειές πωλήσεων ή γραφείου, για περίοδο 3 ετών.

Οι δύο γυναίκες είχαν παρόμοια εμφάνιση και σχεδόν πανομοιότυπες δεξιότητες και εμπειρία. Ωστόσο, για τους σκοπούς της έρευνας, η ομάδα του Δρ Kertechian ετοίμασε δύο βιογραφικά για την καθεμία: στο ένα, οι γυναίκες ήταν ντυμένες με φόρεμα με βαθύ ντεκολτέ στη συνοδευτική φωτογραφία, ενώ στο άλλο με ένα πιο «σεμνό» ρούχο.

Κάθε βιογραφικό (με ντεκολτέ και χωρίς) κάθε γυναίκας στάλθηκε σε 100 αγγελίες (συνολικά, σε 200 αγγελίες στάλθηκε ένα βιογραφικό με βαθύ ντεκολτέ και σε 200 ένα χωρίς ντεκολτέ), ώστε το πείραμα να είναι δίκαιο. Τα ευρήματα έδειξαν πως το ντεκολτέ κερδίζει τις εντυπώσεις και ενδεχομένως να εξασφαλίζει περισσότερα ραντεβού για συνέντευξη.

Ειδικότερα, τα βιογραφικά με βαθύ ντεκολτέ έλαβαν 62 περισσότερες προτάσεις για συνεντεύξεις, όταν αποστέλλονταν με αιτήσεις για δουλειές πωλήσεων και 68 περισσότερες, όταν αποστέλλονταν με αιτήσεις για δουλειές γραφείου -πάντα σε σχέση με τα βιογραφικά με πιο συντηρητικό ντύσιμο.

Οι αριθμοί μεταφράζονται ως εξής: μία γυναίκα φορώντας βαθύ ντεκολτέ έχει 19 φορές περισσότερες πιθανότητες να κλείσει ραντεβού για συνέντευξη και επομένως να βρει δουλειά, σε σχέση με όταν είναι ντυμένη πιο συντηρητικά στη φωτογραφία που συνοδεύει την αίτησή της.