Το να κάθεστε στο αυτοκίνητο κολλημένοι στην κίνηση είναι αρκετό για να κάνει την αρτηριακή πίεση πολλών ανθρώπων να εκτοξευθεί στα ύψη. Τώρα, νέα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι και μόνο οι ίδιοι οι ήχοι των κοντινών αυτοκινήτων και της κυκλοφορίας είναι αρκετοί για να προκαλέσουν υπέρταση.

Όσοι περνούν πολλές ώρες στο δρόμο ή ζουν σε μεγάλες πόλεις σε απόσταση αναπνοής από σειρήνες και αυτοκίνητα που κορνάρουν όλες τις ώρες της ημέρας θα πρέπει να λάβουν ιδιαίτερα υπόψη τους αυτά τα ευρήματα.

Ενώ προηγούμενες μελέτες είχαν ήδη διαπιστώσει μια σχέση μεταξύ της θορυβώδους οδικής κυκλοφορίας και του αυξημένου κινδύνου υπέρτασης, δεν υπήρχαν ισχυρά στοιχεία και ήταν ακόμη σε μεγάλο βαθμό ασαφές αν ο θόρυβος ή η ατμοσφαιρική ρύπανση έπαιζαν μεγαλύτερο ρόλο.

Η τελευταία έρευνα επιβεβαιώνει ότι η έκθεση σε θόρυβο οδικής κυκλοφορίας ειδικά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπέρτασης.

Το σύνολο δεδομένων που αναλύθηκε περιλάμβανε πάνω από 240.000 άτομα (ηλικίας 40 έως 69 ετών) που ξεκίνησαν χωρίς υπέρταση. Στη συνέχεια, ο θόρυβος από την οδική κυκλοφορία εκτιμήθηκε σύμφωνα με τις παρεχόμενες διευθύνσεις κατοικίας και την Κοινή Μέθοδο Αξιολόγησης Θορύβου, ένα ευρωπαϊκό εργαλείο μοντελοποίησης.

Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας δεδομένα παρακολούθησης που κάλυπταν περίπου οκτώ χρόνια, οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν πόσοι άνθρωποι ανέπτυξαν υπέρταση.

Εκτός από το ότι ανακάλυψαν απλώς ότι οι άνθρωποι που ζουν κοντά στην οδική κυκλοφορία είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, παρατήρησαν επίσης ότι ο κίνδυνος αυξανόταν σταθερά παράλληλα με τη «δόση» του θορύβου.

Αυτές οι παρατηρούμενες συσχετίσεις διατηρήθηκαν ακόμη και αφού οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους την έκθεση σε μικροσωματίδια και διοξείδιο του αζώτου.

Τούτου λεχθέντος, τα άτομα που είχαν μεγάλη έκθεση τόσο στον κυκλοφοριακό θόρυβο όσο και στην ατμοσφαιρική ρύπανση εμφάνισαν τον υψηλότερο κίνδυνο υπέρτασης, γεγονός που υποδηλώνει ότι εμπλέκεται και η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μεγέθους προοπτική μελέτη που ασχολείται άμεσα με την επίδραση του θορύβου της οδικής κυκλοφορίας στη συχνότητα εμφάνισης νεοδιαγνωσθείσας υπέρτασης.