Χαζεύοντας πρόσφατα το περιοδικό ο W Magazine μου κέντρισε το ενδιαφέρον το editorial από τον fashion photographer Tim Walker με την avant garde αισθητική.

Ανάμεσα στα σύνολα, τα οποία θυμίζουν περίτεχνα θεατρικά κοστούμια, υπήρχε μια φωτογραφία ενός μοντέλου μέσα σε ένα μεγάλο χαρτόκουτο, το οποίο φορά σαν φόρεμα και το οποίο έκλεψε την παράσταση και μου κίνησε την περιέργεια να μάθω ποιος ήταν ο σχεδιαστής του συγκεκριμένου «ρούχου».

Δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο χαρτόκουτο αφού έχει την υπογραφή μιας νέας σχεδιάστριας που ονομάζεται Laura Barnes και η οποία πριν λίγο καιρό αποφοίτησε από το Central Saint Martins.

Στο site του B.A Fashion του Central Saint Martins, το portfolio της εντυπωσιάζει. «Μου αρέσει να εξάγω στοιχεία από αντικείμενα και σώματα, που όταν συνδυάζονται με έναν φαινομενικά μη λογικό τρόπο, παρουσιάζουν μια νέα αντίληψη.»

H ευρηματική σχεδιάστρια παίζει με την ιδέα της «τυχαίας τέχνης», παίρνοντας αναπάντεχα αντικείμενα και δίνοντας τους νέες λειτουργίες και ζωή, επαναχρησιμοποιώντας χαρτόνι, ακόμη και κώνους κυκλοφορίας για να το πετύχει αυτό.

 

Η Βρετανίδα σχεδιάστρια Laura Barnes επικεντρώνεται στην εκ νέου δημιουργία αντικειμένων, αντλώντας έμπνευση από το καλλιτεχνικό κίνημα Art Brut και τις δικές της φωτογραφίες. Το κίνημα γνωστό και ως «τέχνη του περιθωρίου» περιγράφει καλλιτεχνικά έργα που δημιουργούνται έξω από τα όρια της γνωστής τέχνης, από ανθρώπους που δεν έχουν άμεση σχέση με τους καλλιτεχνικούς κύκλους. Σύμφωνα με την Wikipedia το καλλιτεχνικό αυτό είδος ήρθε στην επιφάνεια από τον Γάλλο ζωγράφο και γλύπτη Jean Dubuffet, ο οποίος το περιέγραψε με τον όρο Art Brut (Ωμή Τέχνη), επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του κυρίως στα έργα των έγκλειστων σε ψυχιατρικά ιδρύματα.

Τα έργα του Bill (William) Traylor, ο οποίος ήταν Αφροαμερικανός αυτοδίδακτος καλλιτέχνης εξιτάρουν το στυλ των σχεδίων της Barnes. Εστιάζει στις συνήθειές του να αντλεί στιγμές από το δρόμο σε τυχαία αντικείμενα και σχεδιάζει να συνεχίσει να «βασίζεται σε αυτήν την παιχνιδιάρικη αφέλεια».

Η Barnes, με υποτροφία του Bottega Veneta στις περγαμηνές της, λέει ότι ο χρόνος της στο Central Saint Martins της δίδαξε τη σημασία της ελαστικότητας, επιτρέποντάς της να «βρίσκει λύσεις και να κάνει τα πράγματα να συμβούν». Φαντάζεται ότι το άτομο που θα φορέσει την συλλογή της θα ήθελε να εισέλθει στον κόσμο της έκφρασης και θα «εκτιμούσε την παρατήρηση φαινομενικά ασήμαντων πράξεων τυχαίας τέχνης».

H εμπειρία της στη Loewe και το Maison Margiela την έχουν προετοιμάσει για το μέλλον της, ενώ το ταλέντο της την οδηγεί. Και αν κρίνουμε από τις μέχρι τώρα δουλειές της, θα ακούμε πολύ συχνά το όνομά της από εδώ και πέρα.

Φιλιά, ΚΙΜ.

Instagram Account: kimkilian1981

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!